- Autor
- Jąder Karolina
- Tytuł
- Preferencje konsumentów dotyczące produktów spożywczych pochodzących z regionu wielkopolski
Consumers Preferences Concerning Food Products From Region of Wielkopolska - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 49-52, bibliogr. 4 poz.
- Słowa kluczowe
- Produkcja żywności, Regionalizacja, Regionalizm, Preferencje konsumenta
Food production, Regionalization, Regionalism, Consumer preferences - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród wybranej grupy mieszkańców miasta Poznania. Badanie miało na celu poznanie preferencji konsumentów dotyczących artykułów spożywczych, pochodzących z badanego regionu. Na podstawie przeprowadzonej analizy wyodrębniono grupy produktów spożywczych, które mają największe znaczenie jako produkty regionalne oraz grupy konsumentów najbardziej zainteresowanych tymi artykułami. Badanie umożliwiło także poznanie przyczyn wyboru tych produktów. (oryg. streszcz.)
In this article were shown the results of research, which was made among inhabitats of Poznań. This research was made in order to know the preferences of consumers, concerning the groceries from their region. This study shows group of foodstuffs, which have the most significance as a regional product, groups of consumers most interested in these articles as well as reasons why do people choose products from their region. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Alvensleben R. (2000): Verbraucherpräferenzen fur regionale Produkte: Konsumtheoretische Grundlagen. Tagung- smaterialen, Kiel, s. 3-8.
- Balling R. (2000): Ergebnisse von Verbraucherbefragungen zur Bedeutung der regionalen Herkunft bei Nahrungsmitteln. Tagungsmaterialen, München, s. 20-22.
- Łuczka-Bakula W. (2002): Globalizacja a zmiany na rynku żywności. Roczniki Naukowe SERiA, T. IV, z. 3, Warszawa- Bydgoszcz, s. 115.
- Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H. (1996): Podstawy Marketingu. Wyd. AE, Poznań.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol