BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Karbowiak Katarzyna
Tytuł
Zarządzanie jakością w turystyce
Quality Management in Tourism
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 63-67, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Marketing turystyczny, Jakość, Zarządzanie jakością, Zarządzanie turystyką, Produkt turystyczny
Tourism marketing, Quality, Quality management, Tourism management, Tourist product
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Omóiono zagadnienia związne z istotą, jakością i zarządzaniem usługami turystycznymi oraz przedstawiono rolę zasobów ludzkich w kształtowaniu jakości produktu turystycznego.

Tourism as form non-agricultural economic activity of farmers has in our country more and more advocates. This form creates as new possibilities of utilization first of all of attractive nature space and farm buildings, and the second - obtained additional incomes create to possibility of activation rural development. Tourism also creates enterprises in the village and indispensable conditions to other lives. This form of rural development affords possibilities additional sources of income. At last tourism as business brings definite material and non-material advantages, but will demand recognition of market, of rules of marketing, accountancies and profitability. Recognition and deepen these rules will permit on effective leadership this activity. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bank J. (1997): Zarządzanie przez jakość. Gebethner & S-ka, Warszawa, s. 17.
  2. Hamrol A., Mantura W. (1998): Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa, s. 20.
  3. Holloway J., Robinson C. (1997): Marketing w turystyce. PWE, Warszawa, s. 114.
  4. Kachmiewska M. (2002): Zarządzanie jakością usług turystycznych. Difin, Warszawa.
  5. Łańcucki J. (1997): Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie (pr. zbiorowa). TNOiK, Bydgoszcz, s. 11.
  6. Marczyk W., Marczyk S. (2000): Zapewnienie jakości i zarządzanie przez jakość (TQM) w turystyce jako nowe wyzwanie w zjednoczonej Europie. [W:] Gospodarska turystyczna u progu XXI wieku, Poznań, s. 239-260.
  7. Middleton V. ( 1996): Marketing w turystyce. PAPT, Warszawa, s. 54.
  8. Mudie P., Cottam A. (l 998): Usługi. Zarządzanie i marketing. PWN, Warszawa 1998, s. 18.
  9. Rapacz A. (1999): Jakość sposobem konkurencji przedsiębiorstw i regionów turystycznych. [W:] Rozwój usług turystycznych u progu XXI wieku (red. G. Gołembski), Wyd. AE, Poznań, s. 20.
  10. Smalec A. (1998): Wpływ zmian w preferencjach konsumentów na strategie marketingowe biur turystycznych. Marketing 2001 Uniwersytet Gdański, Sopot, s. 648.
  11. Wawak T. (1997): Zarządzanie przez jakość. Wyd. Informacji Ekonomicznej, Kraków, s. 9.
  12. Zymonik J. (1997): Systemowe podejście do jakości, Inżynieria maszyn. Samodzielna Agenda Wydawnicza SIMP, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu