- Autor
- Karbowiak Katarzyna
- Tytuł
- Zarządzanie jakością w turystyce
Quality Management in Tourism - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 63-67, bibliogr. 12 poz.
- Słowa kluczowe
- Marketing turystyczny, Jakość, Zarządzanie jakością, Zarządzanie turystyką, Produkt turystyczny
Tourism marketing, Quality, Quality management, Tourism management, Tourist product - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Omóiono zagadnienia związne z istotą, jakością i zarządzaniem usługami turystycznymi oraz przedstawiono rolę zasobów ludzkich w kształtowaniu jakości produktu turystycznego.
Tourism as form non-agricultural economic activity of farmers has in our country more and more advocates. This form creates as new possibilities of utilization first of all of attractive nature space and farm buildings, and the second - obtained additional incomes create to possibility of activation rural development. Tourism also creates enterprises in the village and indispensable conditions to other lives. This form of rural development affords possibilities additional sources of income. At last tourism as business brings definite material and non-material advantages, but will demand recognition of market, of rules of marketing, accountancies and profitability. Recognition and deepen these rules will permit on effective leadership this activity. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Bank J. (1997): Zarządzanie przez jakość. Gebethner & S-ka, Warszawa, s. 17.
- Hamrol A., Mantura W. (1998): Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa, s. 20.
- Holloway J., Robinson C. (1997): Marketing w turystyce. PWE, Warszawa, s. 114.
- Kachmiewska M. (2002): Zarządzanie jakością usług turystycznych. Difin, Warszawa.
- Łańcucki J. (1997): Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie (pr. zbiorowa). TNOiK, Bydgoszcz, s. 11.
- Marczyk W., Marczyk S. (2000): Zapewnienie jakości i zarządzanie przez jakość (TQM) w turystyce jako nowe wyzwanie w zjednoczonej Europie. [W:] Gospodarska turystyczna u progu XXI wieku, Poznań, s. 239-260.
- Middleton V. ( 1996): Marketing w turystyce. PAPT, Warszawa, s. 54.
- Mudie P., Cottam A. (l 998): Usługi. Zarządzanie i marketing. PWN, Warszawa 1998, s. 18.
- Rapacz A. (1999): Jakość sposobem konkurencji przedsiębiorstw i regionów turystycznych. [W:] Rozwój usług turystycznych u progu XXI wieku (red. G. Gołembski), Wyd. AE, Poznań, s. 20.
- Smalec A. (1998): Wpływ zmian w preferencjach konsumentów na strategie marketingowe biur turystycznych. Marketing 2001 Uniwersytet Gdański, Sopot, s. 648.
- Wawak T. (1997): Zarządzanie przez jakość. Wyd. Informacji Ekonomicznej, Kraków, s. 9.
- Zymonik J. (1997): Systemowe podejście do jakości, Inżynieria maszyn. Samodzielna Agenda Wydawnicza SIMP, Wrocław.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol