BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łącka Irena
Tytuł
Wykorzystanie franchisingu w polskim handlu produktami spożywczymi
The Role of Franchising in Polish Trade of Food Products
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 85-89, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Franchising, Przemysł spożywczy, Handel artykułami żywnościowymi
Small business, Franchising, Food industry, Food trade
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono franchising jako czynnik rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Omawia zalety i wady takiej formy współpracy dla franchisodawcy i biorcy. Zaprezentowano możliwości wykorzystania franchising w polskim handlu artykułami spożywczymi oraz przedstawiono przykłady sieci franchisingowych w tym sektorze i efekty ich działań. (oryg. streszcz.)

The article presents franchising agreement as development factor of small and medium-size business. The paper discusses advantages, disadvantages for both the franchising and the franchisee this co-operation. The author presents usage possibilities franchising in Polish trade of food products, examples affranchising network's in this sector and results their activity. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Europejski Kodeks Etyczny Franchisingu, http://franchising.info.pl http://www.franchising.info.pl
  2. Mendelsohn M. red. (1993): Franchising in Europe. Cassel, London.
  3. Tokaj-Krzewska A. (1999): Franchising. Strategia rozwoju mafych firm w Polsce. Difin, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu