BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szwacka-Salmonowicz Joanna
Tytuł
Zmiany we wzorcach zachowań nabywców jako podstawowe uwarunkowanie kształtowania strategii marketingowych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego
Changes in the Structure of Food Consumption as the Basic Factor of Development Marketing Strategies in Food Industry Companies
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 161-165, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Gospodarka żywnościowa, Zachowania konsumenta, Konsumencka ocena produktu, Marketing produktów żywnościowych, Przemysł spożywczy, Konsument
Food economy, Consumer behaviour, Consumer Product Rating, Marketing of food products, Food industry, Consumer
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Analiza tendencji zmian na rynku żywnościowym w Polsce wskazuje na wyraźny wzrost zapotrzebowania na żywność o wysokim stopniu przetworzenia. Przedmiotem prezentowanego artykułu jest przedstawienie zmian zachodzących we wzorcach zachowań konsumentów żywności i ich wpływu na różnicowanie strategii marketingowych przedsiębiorstw. Dokonano analizy kierunków zmian w hierarchii potrzeb żywnościowych oraz doboru kryteriów segmentacyjnych na tle zmian zachodzących we wzorcach zachowań konsumentów. W oparciu o przeprowadzoną analizę sformułowano główne kierunki kształtowania strategii marketingowych w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego. (oryg. streszcz.)

The aim of this article is to present the changes in the structure of food consumption and the hierarchy of nutritional needs and its implications for marketing decisions. The range of the use of marketing strategies in food industry companies depends first of all on the development of food demand and the degree of its saturation, the level of capital concentration on food market and the development of marketing systems. The results show the need to differentiation of companies behaviour according to the size. Big companies ought to implement diversification strategy. Small companies ought to implement strategy of concentration. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kos C., Szwacka-Salmonowicz J. (1997): Marketing produktów żywnościowych. PWRiL, Warszawa, s. 111-118.
  2. Szwacka-Salmonowicz J., Zielińska Z. ( 1996): Hierarchia potrzeb żywnościowych w 1993 roku na tle potrzeb 1986 roku. PAN, IRWiR, Warszawa, s. 46-59.
  3. Szwacka-Salmonowicz J. (2003): Maszynopis pracy habilitacyjnej.
  4. Wyniki badań segmentacyjnych: SMG/KRC Milward Brown Company, Warszawa 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu