BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Michalik Robert
Tytuł
Istota i zakres strategii reklamy
The Essence and Scope of Advertising Strategies
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2004, nr 663, s. 157-168, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Reklama, Strategia reklamy, Strategia marketingowa, Marketing-mix
Advertising, Advertising strategy, Marketing strategy, Marketing-mix
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu omówiono miejsce reklamy w hierarchii strategii przedsiębiorstwa. Zaprezentowano sposoby jej określania przez różnych autorów. Wyjaśniono pojęcia związane z tą strategią oraz ukazano jej zakres przedmiotowy.

In this paper, the author discusses issues related to advertising Strategies and demonstrates the place of the advertising strategy in the company hierarchy as well as its connections with creative and media Strategies. The paper presents the methods for determining advertising Strategies most often discussed in marketing literature as well as the scope of such Strategies. The author devotes most attention to the various interpretations of strategy (broad, medium, narrow), an issue seldom featured in other publications on advertising. The nature and scope of creative and media Strategies, which are inextricably linked to advertising Strategies, are also explained. Furthermore, the article draws attention to advertising strategy terminology. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Arens W.F., Bovee C.L., Contemporary Advertising, Irwin Homewood Illinois 1992.
  2. Beliczyński J., Planowanie mediów w zarządzaniu reklamą, Antykwa, Kraków 1999.
  3. Chandler A.D., Strategy and Structure, Cambridge-Massachussetts 1962.
  4. Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampanii reklamowej, PWN, Warszawa 2001.
  5. Czarnecki A. ,Nowacki W., Wybór mediów reklamy, „Marketing i Rynek" 1995, nr 7-8.
  6. Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 1998.
  7. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.
  8. Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Krarner, PWE, Warszawa 1998.
  9. Mokrysz S., Jak zrobić dobrą kampanię reklamową, „Marketing i Rynek" 1998, nr 10.
  10. Nicholls R., Strategia reklamy, „Przegląd Organizacji" 1991, nr 12.
  11. Russell J.T., Lane W.R., Reklama według Ottona Kleppnera, Felberg SJA, Warszawa 2000.
  12. Rutkowski L, Strategie marketingowe - sposoby interpretacji, „Marketing i Rynek" 1995, nr 9.
  13. Shimp T.A., Advertising, Promotion Management and Marketing Communications, The Dry-den Press, Chicago 1992.
  14. Sznajder A., Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  15. Thompson A., Strickland A., Strategic Management and Case, Business Publ. Inc., Piano (Texas)1984.
  16. White R., Reklama, co to jest i jak się ją robi, Rzeczpospolita Businessman Book Business Press Sp. z o.o., Warszawa 1997.
  17. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, red. R. Krupski, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.b
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu