BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Janiszewska Karolina
Tytuł
Determinanty wyboru strategii budowania lub nabywania marki
Determinants of Choice of Strategy Building or Brand Aquirement
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2000, nr 1, s. 68-78
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Strategia produktu, Marka produktu, Marka globalna, Podejmowanie decyzji marketingowych
Corporation strategies, Product strategy, Product brand, Global brand, Marketing decision making
Abstrakt
Marka we współczesnej strategii działania przedsiębiorstwa odgrywa coraz istotniejszą rolę. Warunkują to takie czynniki jak: dostępność technologii, skracanie się cyklu życia produktów, globalizacja działań przedsiębiorstw oraz spadek lojalności klientów wobec produktów. Wiele przedsiębiorstw stoi przed decyzją, czy zwiększać swoje udziały na rynku poprzez budowanie własnych marek, czy poprzez kupowanie marek już istniejących na rynku o ugruntowanej pozycji. Oba sposoby mają swoje wady i zalety, które omówiono w artykule. Wskazano także na pięć kluczowych obszarów, które należy poddać analizie, rozważając powyższy dylemat. Należą do nich: atrakcyjność rynku, koszty związane z przejęciem marki, efekt synergii, szansa rozwoju nowej marki oraz sytuacja przedsiębiorstwa, które chce realizować strategię kupowania marek. Decyzje związane ze strategią marki pozostają w ścisłym zwiąku z priorytetowymi celami przedsiębiorstwa.

In contemporary activity strategy the mark play significant role. It depends on: technology accessibility, shorten cycle of product life, globalisation of enterprises activity and fall of clients loyalty towards products. Many enterprises make decision about increasing participation on market towards building own brand or buying existing brands. In this article presents advantages and disadvantages of these two ways. (M.P.)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu