BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozarowicz Henryk, Baraniecka Anna
Tytuł
Metoda "pięty Achillesa" w pozycjonowaniu strategicznym
The "Achilles' Hell" Method in Strategic Positioning
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1025, s. 189-193, bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Analiza strategiczna, Planowanie strategiczne
Strategic management, Strategic analysis, Strategic planning
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest omówienie jednej z metod pozycjonowania - metody "pięty Achillesa" (susceptibility analysis). Metoda ta rozpatruje możliwości zmiany pozycji strategicznej przedsiębiorstwa w zależności od wpływu negatywnych czynników z otoczenia na funkcjonowanie zasobów firmy uznawanych za kluczowe dla poprawnego funkcjonowania.

The main goal of the paper is to remind the "Achilles' heel" procedure and consequently to create the framework for its further description and evaluation.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2002.
  2. Krupski R., Metody i organizacja planowania strategicznego w przedsiębiorstwie, Wyd. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1993.
  3. Rowe H., Mason R., Dickel K., Strategic Management and Business Policy, [w:] Metodological Approach, Addison-Wesley Publishing Company Inc. 1982.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu