BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dołhasz Magdalena (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Rozwój rynku reklamy zewnętrznej w Polsce - aspekt podmiotowy
Various Aspects of the Development of the Outdoor Advertising Market in Poland
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2004, nr 663, s. 183-192, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Rynek reklamy, Reklama zewnętrzna, Promocja, Marketing usług
Advertising market, Outdoor advertising, Promotion, Service marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Polski rynek reklamy zewnętrznej do tej pory nie jest wystarczająco dobrze opisany w literaturze przedmiotu. W artykule przedstawiono istotę i pojęcie zagadnienia oraz opisano zmiany w strukturze podmiotowej rynku reklamy zewnętrznej w Polsce.

In observing the Polish advertising market, despite the downward trend, for years its most dynamically growing segment has been external, or outdoor, advertising. According to Zenith Media estimates, the world outdoor advertising market is growing on average by 8.5% annually, while the advertising market as a whole is growing by 7.1%. Zenith Media forecasts show that this trend has continued up to 2003. Large outdoor posters provide an increasing opportunity for companies to communicate with the market because the potential audience for external advertising is growing from year to year. The variety of products existing on the outdoor advertising market enable various groups of entities constituting the supply side of the market to be identified. The most important of these are: 1) outdoor advertising agencies - owners of the medium; 2) outdoor brokers - intermediaries; 3) other entities - companies offering lit advertising, printers, etc; 4) market institutions - supporting the activities of the outdoor advertising market (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dołhasz M., Rynek usług reklamy zewnętrznej - wybrane aspekty [w:] Kierunki rozwoju marketingu usług. Teoria i praktyka, red. A. Czubała, J.W. Wiktor, WSPiM w Chrzanowie, Chrzanów 2002.
  2. Kodeks o reklamie zewnętrznej, www.igrz.pl.
  3. Raport specjalny Media Polska, „OUTDOOR" 1997.
  4. Materiały wewnętrzne firmy AMS SA, 2000.
  5. Media Watch 2000, www.mediawatch.com.pl.
  6. Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa 1996.
  7. Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu