BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Skrzypek Piotr
Tytuł
Strategie naśladowcze a sukces firmy
Imitation Strategy and Business Success
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1025, s. 267-274, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Strategia marketingowa, Konkurencyjność
Strategic management, Marketing strategy, Competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono zagadnienie strategii naśladowczej jako wyboru strategicznego i jego możliwych wariantów. Zaprezentowano powodzenia strategii naśladowczej wśród polskich firm ją stosujących.

Among plenty of different strategies there is an innovation strategy. Although innovation is traditionally recognized as essential to corporate development, it appears that this could be not the exclusive, nor most efficient path to growth; imitation may represent a surer and faster route. This paper describes an essence of imitation strategy, shows some examples of firms that follows it and points out the conditions of a successful implementation.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Allaire Y., Firsirotu M., Myślenie strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  2. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  3. Kaleta A, Strategia konkurencji w przemyśle, AE, Wrocław 2000.
  4. Moszkowicz K, Procesy innowacyjne w polskim przemyśle, AE, Wrocław 2001.
  5. Penc-Pietrzak I., Analiza strategiczna w zarządzaniu ßrma, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2003.
  6. Samsung Electronics - od przeciętności do nadzwyczajnych osiągnięć, "Zarządzanie na Świecie" 2003, nr 11.
  7. Sposób na łatwy sukces, "Profit" luty 2004.
  8. Szybka ekspansja Easy-Jet, "Zarządzanie na Świecie" 2003, nr 4.
  9. Zwierzchowski Z., Dwa razy więcej e-handlu, "Rzeczpospolita" z 13 stycznia 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu