BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pomykalski Andrzej
Tytuł
Innowacyjność przedsiębiorstw w kształtowaniu profilu konkurencyjnego
Innovation of Companies in the Creation of Competitive Profile
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1025, s. 250-257, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Przewaga konkurencyjna
Corporation strategies, Enterprise innovation, Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono innowacyjność jako zdolność organizacji do stałego poszukiwania, wdrażania i upowszechniania innowacji. Innowacyjność jest obecnie postrzegana jako podstawowe wyzwanie w zarządzaniu gospodarka dla przedsiębiorstwa, regionu, państwa, Unii Europejskiej. Stąd też podkreślono, iż innowacyjność jest dla polskich firm i gospodarki warunkiem koniecznym do uzyskania w przyszłości korzystnej pozycji w gospodarce światowej.

Innovation is the core for successful corporate management in competitive environments. The paper describes the links between the ability to apply innovations and the company's competitiveness in global markets.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Allaire Y., Firsirotu M.E., Myślenie strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000. Cooper R.G., Winning at New Products: Accelerating the Process from Idea to Launch, Perseus Publishing 2001.
  2. Gompers P.A., Lerner J., The Money of Invention, How Venture Capital Creates New Wealth, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts 2001.
  3. Hagstroo P., Chandler A.D., Perspectives on Firm Dynamics, [w:] The Dynamic Firm, The Role Technology, Strategy, Organization, and Regions, red. A.D. Chandler, P. Hagstrom, O. Solvell, Oxford University Press, New York 1999.
  4. Innovation policy in six candidate countries. The challenges. Report LIE, http://www.cordis.lu/innovationnes/src/studies.htm, wrzesień 2001.
  5. Karlof B., Lundgren K., Froment M.E., Benchlearning, JohnWiley & Sons, LTD, New York 2001.
  6. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  7. Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu