BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rapacz Andrzej
Tytuł
Rola lokalnych ośrodków informacji i promocji turystycznej w rozwoju turystyki
The Role of Local Tourist Information and Promotion Centres in Tourist Industry Development
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 878, s. 9-22, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo turystyczne, Badania konsumenckie, Samorząd gospodarczy w turystyce, Marketing turystyczny, Strategia obsługi klienta, Turystyka w gospodarce, Informacja turystyczna
Tourist enterprises, Consumer research, Economic self-government in tourism, Tourism marketing, Customer service strategy, Tourism in economy, Tourist information
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Województwo jeleniogórskie
Jelenia Gora Voivodeship
Abstrakt
W referacie sprecyzowano istotę działalności i zakres zadań lokalnych i regionalnych ośrodków informacji i promocji turystycznej na podstawie niektórych doświadczeń krajów Europy Zachodniej. Przedstawiono wyniki badań ankietowych, którymi objęto turystów, grupę 50 podmiotów gospodarki turystycznej oraz przedstawicieli władz samorządowych z 15 gmin byłego województwa jeleniogórskiego. Na tym tle scharakteryzowano oczekiwania w/w grup w stosunku do lokalnych ośrodków informacji turystycznej (it) działających w ramach Jeleniogórskiej Sieci Informacji Turystycznej (JSIT).

An efficient network of tourist information and promotion centres is a crucial factor for the appropriate development of tourist industry in a resort, community or region. Countries recognised as renowned tourist destinations have well-developed networks of such local and regional centres. Gradually, the centres are developed also in Poland. In this context, the article attempts to define the centres' task as well as the expectations of tourist, local authorities and tourist enterprises that the centres that alredy exist in Poland have to meet. The attempt is based on surveys done among tourist information centrea belonging to Jelenia Góra Tourist Information Network, their customers, and representatives of local authorities and tourist industry. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu