BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sadowska Natalia
Tytuł
Możliwości wdrożenia systemu zarządzania jakością według standardu ISO 9001 w małych i średnich przedsiębiorstwach
Quality Management Systems Based on ISO 9001 Norm for Small and Medium-sized Enterprises and Possibilities of their Application.
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2005, nr 4, s. 370-380, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie jakością, Normy ISO 9000, Normy ISO 9001, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Quality management, ISO 9000, ISO 9001, Small business
Uwagi
summ., streszcz.enie
Firma/Organizacja
Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna
International Standard Organization (ISO)
Abstrakt
Systemy zarządzania jakością w oparciu o standard norm ISO serii 9000 zawierają wytyczne odnoszące się do każdego obszaru zarządzania organizacją. Elastyczność norm pozwala na wdrożenie ich wytycznych zarówno w dużych organizacjach jak i w małych i średnich przedsiębiorstwach. Dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw istnieje wiele trudności przy wdrażaniu systemów jakości, jednak dobrze wdrożony, utrzymany i skuteczny system przynosi wymierne organizacyjne i finansowe efekty. Często dowód wdrożenia systemu jakości jest kartą przetargową w uzyskaniu nowych kontra i średnich), jest jednym z wskaźników zapewniających korzystną współpracę między producentem i dostawcą oraz dostarczenie wysokiej produktu /usługi Klientowi.(abstrakt oryginalny)

Quality management systems based on ISO 9000 norm, contains parameters/issues for each part of organization management. Flexibility of standards ISO gives possibility to apply those parameters/rules not only in large but also in, medium and small companies. There exists a lot of challenges with applying quality systems for those small and medium companies, but We should remember that with those systems, kept properly and efficiently gives organizational and financial profits.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hańć M., Recha M. (1993), Globalne zarządzanie przez jakość, "Problemy jakości" nr 4.
  2. Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle (2003) ww.orgmasz.waw.pl.
  3. Konarzewska-Gubała E. (2003), Zarządzanie przez jakość. Koncepcje, metody, studia przypadków, Wrocław.
  4. Łuczak J. (1995), Rewizje norm serii ISO 9000, "Problemy jakości" nr l.
  5. Niegowska E. (1996), Kierunki zmian drugiej dużej nowelizacji norm rodziny ISO 9000, "Problemy jakości" nr 2.
  6. norma PN-EN ISO 9000 (2001), System Zarządzania Jakością - Podstawy i terminologia, PKN, Warszawa.
  7. norma PN-EN ISO 9001 (2001) System zarządzania jakością. Wymagania, PKN, Warszawa.
  8. Politechnika Gdańska, Wydział Mechaniczny, Katedra Technologii Maszyn i Automatyzacja Produkcji (2001), System Zarządzania Jakością w przedsiębiorstwie. Integracja z systemem zarządzania środowiskowego wg norm ISO serii 14000, Gdańsk.
  9. Politechnika Poznańska, Maszyny Robocze i Pojazdy (1996) Wprowadza nie systemów zarządzania jakością (SZJ) w małych i średnich przedsiębiorstwach (MiSP) w Niemczech, Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu