- Autor
- Sobczak Elżbieta
- Tytuł
- Techniki pomiaru łańcuchów celów i środków (wprowadzenie do zastosowania segmentacji międzyrynkowej)
Measurement Techniques of Goals and Means Chains (Introduction to use of Segmentation between Markets) - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 860, s. 288-293, bibliogr. 7 poz.
- Słowa kluczowe
- Segmentacja rynku, Strategia produktu
Market segmentation, Product strategy - Abstrakt
- Koncepcję łańcuchów celów i środków rozwinęli w 1972 roku A. Newell i H.A.Simon. "Łańcuchy celów i środków" to model, który próbuje wyjaśnić, w jaki sposób wybór produktu ułatwia konsumentowi osiągnięcie pożądanego celu. Celem artykułu jest charakterystyka dwóch wybranych technik pomiaru i rozpoznawania łańcuchów celów i środków: powszechnie stosowanej jakościowej techniki "laddering" i ilościowej techniki wykorzystującej schemat skojarzeń (APT).
Conception of goals and means chains was developed in 1972 by A. Newell and H.A. Simon. "Goals and means chains" is model that explain how choice of product facilitate consumer achieve desirable goal. The aim of this article is profile of two selected techniques of measurement and recognize goals and means chains. (M.P.) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol