- Autor
- Zawadzki Piotr
- Tytuł
- Zastosowanie marketingu operacyjnego na rynku prasowym na przykładzie wydawców prasy o tematyce turystycznej
Application of Operations Marketing on the Press Market on the Example of Tourist Magazines' Publishers - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 878, s. 66-79, bibliogr. 10 poz.
- Słowa kluczowe
- Promocja usług turystycznych, Marketing konsumencki, Marketing mass mediów, Rynek prasy
Promotion of tourist services, Consumer Marketing, Mass media marketing, Press market - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W opinii auora, funkcjonowanie i sukces na rynku wydawców czasopism turystycznych jest uzależnione od odpowiedniego programu marketingowego i dopasowania marketingu mix do potrzeb docelowego segmentu rynku, zarówno przedsiębiorstw turystycznych (nadawców przekazów promocyjnych) jak i do rynku czytelników czasopism (zainteresowanych usługami turystycznymi). Autor, omawiając marketing operacyjny skierowany do czytelników i do nadawców promocji, przedstawił wydawców pism, jako instytucję działającą na rynku, posiadającą produkt o określonej cenie, prowadzącą działania promocyjne i poprzez kanały dystrybucji oferującą produkt na rynkach docelowych.
The article presents the functioning of press publishers on press market. This market, generally recognised as difficult and risky, must systematically implement elements of operations marketing in order to be able to compete with other mass media. The activities of press market actors is presented on the example of tourist magazines publishers. On one hand, they have readers interested in tourist services, and on the other there are tourist enterprises who send promotion messages. The most significant charakteristics of these two groups are their interaction and interdependence. This situation determines the method of tourist magazines operation. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol