BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Penc-Pietrzak Ilona
Tytuł
Benchmarking jako metoda poszukiwania wzorcowych rozwiązań
Benchmarking as a Method of Searching for Model Solutions
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, 2001, z. 9, s. 5-15
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Strategia zarządzania, Benchmarking
Strategic management, Management strategy, Benchmarking
Uwagi
summ.
Abstrakt
Benchmarking jest metodą polegającą na poszukiwaniu wzorcowych rozwiązań stosowanych w innych, najlepszych w swojej klasie, przedsiębiorstwach oraz na adaptacji tych rozwiązań we własnej firmie. W artykule omówiono istotę benchmarkingu, jego sytuację na polskim rynku, możliwości zapoznania się z nim na stronach internetu. Omówiono fazy i procedury przebiegu strategii benchmarkingu, różne jego modele procesu oraz kodeksy postępowania w benchmarkingu.

Benchmarking is a continuous, systematic process for evaluating products, services and work procedures of organisation that are recognised as representing the best organisational improvement practices. The current interpretation of benchmarking is: measurement of one's own and the benchmarking partners' performance level, both for comparison and for registering improvements, comparison of performance levels, procedures, practices, etc.; learning from the benchmarking partners in order to introduce improvements; and improvement, which is the ultimate purpose of any benchmarking study. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1427-3500
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu