BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Emerling Izabela, Wójcik-Jurkiewicz Magdalena
Tytuł
Wybrane problemy dydaktyczne w nauczaniu przedmiotu systemy informatyczne w rachunkowości
Selected Issues in Teaching Computerized Accounting Systems
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1079, s. 35-42, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Standardy edukacyjne rachunkowości : praktyka i stan badań
Słowa kluczowe
Dydaktyka, Formy dydaktyczne rachunkowości, Kształcenie ekonomistów, Rachunkowość
Teaching, Teaching methods in accounting, Education of economists, Accounting
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zdefiniowano metody nauczania oraz wymieniono podstawowy podział metod stosowanych w procesie nauczania i uczenia się. Następnie poddano rozważaniu te metody nauczania które wykorzystane są w nauczaniu przedmiotu systemu informatycznego .

Contemporary employment market requires that graduates should be able to use their knowledge and skills flexibly, according to changing requirements of employers. Modern teaching purposes have to emphasize: independence and responsibility, thinking and self-perfection, activity and creativity. In teaching of computerized accounting systems it is possible to use most of practical or problem-sensitive methods, for example: coincidence method, situation method, didactic games, brain-storming and a lot of others. Popularization and usage of these methods in practice may increase the quality of education.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cieciura M., Metody aktywizujące w nauczaniu dorosłych. Wybrane problemy, "Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości" 2003, t. 14.
  2. Dłużewski B., Metody aktywizujące, [w:] Encyklopedia oświaty i kultury dorosłych, Ossolineum, Wrocław 1986.
  3. Kraszewski K. (red.), Sztuka nauczania - czynności nauczyciela, wyd. V, PWN, Warszawa 1998.
  4. Noskowska M., Metody aktywizowania uczniów, "Chemia w Szkole" 2000, nr 1.
  5. Okoń W., Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa 1984.
  6. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, PWN, Warszawa 1987.
  7. Plewka Cz., Metodyka nauczania teoretycznych przedmiotów zawodowych, cz. I, Wydawnictwo i Zakład Poligrafii Technologii Eksploatacji, Radom 1999.
  8. Sawiński J.P., Dlaczego kompetencje?, "Nowa Szkoła" 1998, nr 2.
  9. Skorupka S. (red.), Mały słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 1969.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu