BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kononiuk Tadeusz
Tytuł
Prawo autorskie w reklamie
Copyright in Advertising
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, 2001, z. 9, s. 116-123
Słowa kluczowe
Reklama, Prawo autorskie, Ochrona własności intelektualnej
Advertising, Copyright law, Intellectual property protection
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono zagadnienie reklamy w kontekście traktowania jej jako utwór. Autor stara się odpowiedzieć na pytania: jakie są kryteria decydujące o ochronie reklamy? Jak chronić skutecznie swój pomysł? Jakie mechanizmy decydują o ochronie utworu?

The following features differentiate "advertising creation" in the understanding of law from other results of human activities: -it is the effect of human work - the creator of the advertisement, -it is a creative work, -it has an individual character. When the work is completed and presented it gets copyright protection whereas when it exists as an author's idea only there are no legal foundations to grant it copyright protection. It must be stressed that due to the specific character of advertising activity it cannot be always effectively protected by copyright law. It does not mean yet that it can be used illegally. An advertisement can be effectively protected by regulations concerning brand protection and aimed at fighting with unfair competition. These regulations have crucial meaning in starting legal frames of advertising activities. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1427-3500
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu