BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wilk Andrzej
Tytuł
Kultury społeczeństw i kultury przedsiębiorstw
National Cultures and Company Cultures
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, 2001, z. 9, s. 127-132
Słowa kluczowe
Kultura organizacji, Kultura przedsiębiorstwa, Kultura narodowa
Corporate culture, Culture of enterprise, National culture
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono istotę i elementy kultury organizacyjnej oraz jej powiązania z kulturą narodową. Artykuł opiera się na wnioskach przedstawianych przez różnych badaczy zajmujących się tym zjawiskiem.

At the outset of the article, company cultures (work-related values and attitudes were defined and analysed. Subsequently, the author summarised the findings of Geert Hofstede concerning the four key dimensions of national cultures: 1. individualism and collectivism; 2. power distance; 3. uncertainty avoidance; 4. masculinity versus feminity. After comprehensive empirical research Hofstede defined "cultural clusters" which were labelled according to geographical areas. On the basis of his empirical research the author of the article made an attempt to identify, "the clusters" of the four key dimensions in the national cultures of Poland, Czech Republic, and Russia, which were not included in the classification of G. Hofstede. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1427-3500
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu