BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cieśliński Wojciech, Witkowski Kazimierz, Murdza Krzysztof
Tytuł
Sponsoring sportowy a organizowanie centrów transferu wiedzy
Sport Sponsorship and Organization of Centers of Knowledge Transfer
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1064, s. 31-37, bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą
Słowa kluczowe
Sport, Sponsoring, Zarządzanie wiedzą
Sport, Sponsoring, Knowledge management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono zagadnienie sponsoringu sportowego (na przykładzie sponsoringu kolarstwa górskiego) w kontekście procesu zarządzania wiedzą. Podkreślono, iż najlepszy model sponsoringu sportowego (oferta sponsoringowa) powinien zawierać jak najszerszy i najbardziej opłacalny dla sponsorującego zakres promocji. Powinno to wpłynąć bezpośrednio na pozyskanie sponsora strategicznego, co w wyniku przełoży się na powstanie sportowego centrum transferu wiedzy, o którym jest mowa w artykule.

The issues concerning the system of knowledge transfer in the process of sport sponsorship management were presented in the paper. Sport sponsorship is the process of psychological game (battle) between the sponsor and the beneficiary institution, which in the final phase must be accomplished by a mutual compromise. The aim of such a game is to find an ideal business solution, suitable for both sides. This is an indispensable requirement for implementation of sponsorship. The process of sponsorship as a game in the field of non-material resources optimizing access to knowledge may be described with the help of phenomenology. Thus in the article, phenomenology was presented as a method of knowledge description taking into consideration basic processes of its flow in centers of knowledge transfer.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Filozofia a nauka. Zarys encyklopedyczny, Ossolineum, PAN, Wrocław I987.
  2. Krasnodębski Z., Fenomenologia ¡socjologia, PWN. Warszawa 1989.
  3. Murdza K., Fenomenologiczna analiza sponsoringu sportowego na przykładzie zawodowej grupy kolarstwa górskiego, AWF, Wrocław 2004.
  4. Perechuda K., Stosik A., Metody zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie sportowym, AWF, Wrocław 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu