BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tarant Szymon
Tytuł
Zachowania gospodarstw domowych na rynku warzyw świeżych
Household Behaviours on Fresh Vegetables Market
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 186-190, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Gospodarstwa domowe, Warzywa, Zachowania konsumenta, Konsument, Konsumpcja żywności
Households, Vegetables, Consumer behaviour, Consumer, Food consumption
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wiele zachowań konsumentów na rynku warzyw jest uzależnionych od pory roku. Zmiany jakie zaszły na rynku warzyw świeżych w ostatnich latach dotyczą między innymi: zmniejszenia znaczenia samozaopatrzenia gospodarstw miejskich w warzywa, większego zróżnicowania struktury gatunkowej spożycia warzyw, coraz większego znaczenia, super- i hipermarketów w zaopatrzeniu w warzywa. (oryg. streszcz.)

In this paper made a trail of evaluation of actual city household behaviours on vegetables market on the base on Poznań agglomeration. Material for this elaboration came from questionnaire researches conducting in October W02. It was showed, among the other: decreasing importance of self- consumption in supply of vegetables for city households, more differentiation of sort structure in vegetables consumption and more and more importance super -and hypermarkets in vegetables buying. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Czernyszewicz E. (2001): Spożycie owoców i warzyw w Polsce. [W:] Marketing w Ogrodnictwie. AR w Lublinie, s. 50- 59.
  2. Kowrygo B. (2000): Studium wpływu gospodarki rynkowej na sferę żywności i żywienia w Polsce. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 189-196.
  3. Paradysz (2000): Na minusie. Glos Wielkopolski 21 stycznia 2000, s. 9-10.
  4. Sudman S. (1976): Applied Sampling. Orlando Academics, s. 87.
  5. Sznajder M., Senauer, Asp, Kinsey (1998): Zmieniający się konsument żywności, Poznań, s. 170-176.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu