- Autor
- Giemza Mariusz (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
- Tytuł
- Badanie preferencji konsumenckich cech jakościowych miodów naturalnych
Consumer Preferences Regarding Quality Factors of Natural Honeys - Źródło
- Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2004, nr 653, s. 13-27, tab., rys., bibliogr. 5 poz.
- Słowa kluczowe
- Produkty pszczele, Badanie jakości miodów pszczelich, Jakość produktów żywnościowych, Towaroznawstwo, Towaroznawstwo żywności, Badanie żywności, Miód, Konsumencka ocena jakości, Preferencje konsumenta
Bee products, Quality control of honey, Quality of food products, Commodity science, Food commodities, Food research, Honey, Consumers' quality assessment, Consumer preferences - Uwagi
- summ
- Abstrakt
- W artykule omówiono badania preferencji konsumenckich cech jakościowych miodów naturalnych - cech, które konsument może określić podczas dokonywania zakupu. Materiałem doświadczalnym w badaniach własnych były miody naturalne. Badania konsumenckie przeprowadzono w formie ankiet w lipcu i sierpniu 1998 r. w miastach byłych województw: kieleckiego, krakowskiego, krośnieńskiego, nowosądeckiego, przemyskiego, rzeszowskiego i tarnowskiego. Ankietowani byli dobierani w sposób losowy bez wyróżnienia segmentów rynku.
In the paper the results of the research into consumer preferences regarding natural varietal honeys are presented. On the basis of questionnaire surveys the frequency and volume of natural honey consumption, purchase place and factors deciding the purchase, preferences regarding the variety, colour and consistency of honeys, and the knowledge of the components of natural honeys have been determined. The significance of packaging characteristics and the scope of information given on the unit package of natural honey is presented as well. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Gala J, Miód i produkty pszczele w profilaktyce i leczeniu, Intermedlex, Kraków 1994.
- Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
- Kołożyn-Krajewska D., Sikora T., Towaroznawstwo żywności, WSiP, Warszawa 2003.
- Kotler P., Marketing, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
- Podstawy marketingu, pod red. J Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 1998.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0208-7944
- Język
- pol