BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Taranko Teresa
Tytuł
Efekty przewagi konkurencyjnej i warunki jej trwałości
Competitive Advantage Imapct and How to Retain It
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2002, z. 24, s. 53-60
Słowa kluczowe
Przewaga konkurencyjna, Strategia konkurencji, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Competitive advantage, Competition strategy, Enterprise management
Abstrakt
Trwałość przewagi konkurencyjnej jest powiązana z posiadaniem przez przedsiębiorstwo zasobów i umiejętności, które pozwalają na generowanie ponadprzeciętnych zysków w długim okresie. Uzależniona jest ona od wielu czynników jak: zgodność oferowanych wartości ze strukturą preferencji nabywców; trudności pozyskiwania przez konkurentów takich zasobów i umiejętności, dzięki którym przedsiębiorstwo uzyskało przewagę konkurencyjną; trwałość zasobów i umiejętności w czasie oraz ich przydatność do tworzenia nowych konfiguracji produktowo-rynkowych.

Companies are able to gain a competitive advantage, if they are capable of generating long-term profits on the basis of the available resources and potential. There are a number of factors which contribute to the eventual success: the extent to which the offered value meets customer expectations, competitors' difficulty in acquiring the necessary resources and skills, the sustainability of resources and skills as well as their relevance to developing new product-market configurations.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu