BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Solarz Małgorzata
Tytuł
Internet jako nowy kanał dystrybucji usług bankowych
The Internet as a New Distribution Channel in Banking
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (17), 2001, nr 885, s. 118-125, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Aspekty makro- i mikroekonomiczne
Słowa kluczowe
Internet, Kanały dystrybucji, Usługi bankowe, Bankowość elektroniczna
Internet, Distribution channels, Banking services, E-banking
Uwagi
summ.
Abstrakt
Banki wprowadziły Internet jako bezpośredni kanał dystrybucji aby podnieść jakość swoich usług. Rola Internetu w bankowości stale rośnie coraz więcej banków tworzy swoje strony www. Koszt wykonania operacji za pośrednictwem Internetu jest ośmiokrotnie niższy niż w tradycyjnym oddziale. Mimo takiego rozwoju rola tradycyjnych oddziałów nadal jest dominująca.

The competition among banks has caused that a search for new competitive superiorities such as th way in which products and bank services are delivered to clients has been started. The possibilities which Internet brings have been used by using it as a new alternative distribution channel. In the last two years there has been a dynamic progress of internet banking on Polish market. The number of bank branches and clients using the www web for mutual contacts keeps growing. Furthermore, banks make more services accessible through the meditation of this new distribution channel. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bonarowski M.: Microsoft szuka odważnych. "Gazeta Bankowa" 1998 nr 14, s. 19.
  2. Borus K.: Konserwatywni, ale samokrytyczni. "Bank" 1999 nr 1, s. 12.
  3. Doliniak P.: Nadchodzi epoka i-bankingu. "Prawo i Gospodarka" - (edycja specjalna) 2000 nr 3, s. 14.
  4. Harasim J.: Nowe tendencje w dystrybucji usług bankowych. "Bank i Kredyt" 1997 nr 12, s. 77.
  5. Irek A.: Internet w bankowości - plusy i minusy. Bankier 2000 nr 2, s. 6.
  6. Iskra J.: Konto w komputerze. "Prawo i Gospodarka" 2000 nr 126. Dodatek "Usługi internetowe www", s. 2.
  7. Jedliński M.: Komórkowa szansa. "Prawo i Gospodarka" 2000 nr 76, s. 4.
  8. Jędrkowiak R.: Internet - naprawdę warto! "Business Sales" 2000 nr 3, s. 28.
  9. Jędrzejewska M.: www.pbg.pl/oe. "Bankier" 1998 nr 11, s. 6.
  10. Kowalik F.: Pl@neta Sez@mowa. "Gazeta Bankowa" 2000 nr 12, s. 24.
  11. Pierwszy amerykański bank w sieci Internet. "Biuletyn Bankowy" 1997 nr 9, s. 33.
  12. Pluta-Olearnik M.: Marketing usług bankowych. Warszawa: PWE 1999, s. 90.
  13. Pobierajło J.: Bankowość elektroniczna. Bank 1999 nr 5, s. 52.
  14. Rodzina eurokont. "Bankier" 1999 nr 10, s. 16.
  15. Stankiewicz P.: Bank w domowym komputerze. "Rzeczpospolita" 2000 nr 110. Dodatek "Moje pieniądze", s. 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu