BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kafel Tomasz (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Możliwości zastosowania wybranych metod inwentycznych w tworzeniu i usprawnianiu produktów
Possibility of Application of Selected Creative Methods for Development and Upgrading of Products
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1994, nr 445, s. 57-70, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Inwentyka, Innowacje, Innowacyjność przedsiębiorstw, Strategia marketingowa, Badania marketingowe, Burza mózgów, Wzornictwo przemysłowe
Inventics, Innovations, Enterprise innovation, Marketing strategy, Marketing research, Brainstorming, Industrial design
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono wybrane metody inwentyczne, kładąc nacisk szczególnie na ukazanie możliwości ich zastosowania w szeroko rozumianej praktyce.

In the article the author presented how some selected creative methods may be used for the development and improvement of products. In the first part of the article the author presented the reasons why it is necessary to continuously improve existing products as well as work on the development of new ones. The author characterized a creative enterprise and stressed the role of "vital ideas" in the development of a business. In the second part the author discussed the significance of creative methods for the improvement and development of a product. Stages of the development of a new product were presented, focusing in particular on the stage in which the concept of a new product is born and on sources of new ideas. Finally, the author presented some principles of the choice of creative methods for the solution of selected problems. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altszuller H. (1972), Algorytm wynalazku, Warszawa.
  2. Antoszkiwicz J. (1990), Metody heurystyczne. Twórcze rozwiązywanie problemów, Warszawa, PWE.
  3. Dąbkowski A. (1992), Marketing w procesie urynkowienia gospodarki, Warszawa, IOPM.
  4. Determinants of Innovative Behaviour and Market Performance in Global Competition (1990), "Journal of Marketing", No. 2.
  5. Góralski A. (1980), Twórcze rozwiązywanie badań, Warszawa, PWN.
  6. Kaufmann A., Fustier M., Drevet A. (1975), Inwentyka. Metody poszukiwania twórczych rozwiązań, Warszawa, WNT.
  7. Kącik menedżera (1993), "Ekonomika i Organizacja Pracy", nr 3.
  8. Klich J., Poznańska K. (1993), Instrumenty stymulowania innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach, "Przegląd Organizacji", nr 1.
  9. Kłeczek R., Kowal W., Waniowski R., Wożniczka J. (1992), Marketing, Wrocław, Ossolineum.
  10. Lisiński M., Machaczka J. (1975), Możliwości zastosowania wybranych metod heurystycznych w analizie wartości, "Zeszyty Naukowe" AE, Kraków, nr 71.
  11. Martyniak Z. (1975), W sprawie klasyfikacji metod heurystycznych, "Prakseologia", nr 4.
  12. Martyniak Z. (1985), Inwentyka przemysłowa, Warszawa, IWZZ.
  13. Nussbaum B. (1993), Przeboje rynkowe, "Business Week/Polska", nr 9.
  14. Pene J. (1991), Wprowadzenie zmian w przedsiębiorstwie, "Przegląd Organizacji", nr 4.
  15. Pene J. (1993), Innowacje w przedsiębiorstwie, "Ekonomika i Organizacja Pracy", nr 3.
  16. Ryan L.V. (1992), Codzienna walka o przetrwanie, "Businessman", nr 11.
  17. Stoner J., Wankel Ch. (1991), Kierowanie, Warszawa, PWE.
  18. Tersine R.J. (1980), Production. Operatiom. Management: Concepts structure and analysis, New York, North Holland.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu