BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Woźniak Marian
Tytuł
Model zrównoważonego rozwoju konsumpcji
Model of Balanced Consumption Development
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 213-216, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Konsumpcja, Modelowanie konsumpcji, Motywacje konsumpcyjne, Polityka kształtowania konsumpcji
Consumption, Modeling consumption, Consumer motivation, Consumption-shaping policy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Omówiono pozycję konsumenta w XXI wieku, rolę reklamy w rozwoju konsumpcji oraz przedstawiono model rozwoju konsumpcji.

Changes taking place in the world in civilized societies caused the transformation in consumers ' behaviour models. The invasion of trade and systems of influencing consumers is observed more and more frequently, which in the result leads to excessive consumption, production of great number of waste and consumption "rubbish". There is also the process of globalization of the consumption, which is revealed in take over foreign influences and products at the cost of local tradition. Model of balanced consumption should be supported by the rules linked with rational, right consumption, deprived of negative influence from trade and production enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Beier F., Rutkowski K. (1995): Logistyka. SGH, Warszawa.
  2. Castenow D. (1996): Nowy marketing w praktyce. PWE, Warszawa.
  3. Garbarski L. (1994): Zrozumieć nabywcę. PWE, Warszawa.
  4. Hawken P. (1996): Przez zielone okulary. Pusty Obłok, Warszawa.
  5. Kozłowskl S. (2000): Ekorozwój wyzwanie XXI wieku. PWN, Warszawa.
  6. Leonard D. (2003): Przewodnik po Unii Europejskiej. Studio EMKA, Warszawa.
  7. Mazurek-Łopacińska K. (2003): Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa.
  8. Mierżyńska M. (1997): Mistrzowie reklamowych prowokacji. Businessman, nr 11.
  9. Raport KOMPAS RIO + 10 (2002) Instytut na rzecz Ekorozwoju. Raport 2, Warszawa.
  10. Toscani O. (1995): Reklama uśmiechnięte ścierwo. Agencja Wyd. Delta, Warszawa.
  11. Wymysłowski S. (2002): Federacja konsumentów a środowisko przyrodnicze. [W:] Rola organizacji pozarządowych w kształtowaniu proekologicznych wzorców konsumpcji. Instytut na rzecz Ekorozwoju. Raport I, Warszawa.
  12. Zachowania konsumenckie (2002): Pod red. W. Patrzałek. Uniwersytet Wrocławski, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu