BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Surówka-Marszałek Danuta (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Zarządzanie produktem na rynkach zaawansowanych technologii
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2005, nr 3, s. 7-13
Słowa kluczowe
Zarządzanie produktem, Technologia, Produkt
Product management, Technology, Product
Abstrakt
Zarządzanie zasobami technologicznymi w firmie można traktować jako czterofazowy proces pozwalający na identyfikację technologii, określenie wymaganych dodatków technologicznych, podjęcie decyzji dotyczących komercjalizacji nowego, przełomowego produktu i ciągłe zarządzanie posiadaną technologią. W artykule skoncentrowano się m.in. na przyczynach, które determinują stosowanie w fazie projektowania innowacji strategii platformy i produktów pochodnych. Proces projektowania produktu obejmuje zarówno tworzenie zbioru planów niezbędnych dla powstania produktu, jak i zespół działań, które pozwalają na ich realizację. W wyniku tych przedsięwzięć powstaje specyfikacja produktu. Dostawcy i odbiorcy często interpretują słowo "specyfikacja" na różne sposoby. W końcowej części artykułu przytoczono wyniki badań ankietowych, które pozwoliły na wyodrębnienie podstawowych obszarów objętych terminem "specyfikacja" i wskazano, iż stanowią one istotne elementy wyznaczające jej strukturę.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J.C. Anderson, J.A. Narus, Business Market Management. Understanding, Creating and Delivering Value. Pearson Prentice Hall, New Jersey 2004, s. 229.
  2. J.C. Anderson, J.A. Narus, Business Market Management. Understanding, Creating and Delivering Value. Pearson Prentice Hall, New Jersey 2004, s. 229- 233.
  3. Y. Aoshima, Inter- Project Technology Transfer and the Design of Product Development Organizations. IMVP Working Paper, MIT Press, Boston 1993.
  4. C.M. Christensen, M.E. Reynor, The Innovator’s Solution. Creating and Sustaining Successful Growth. Harvard Business Scholl Press, Boston 2003, s.132-135.
  5. C. Elliot, Turning Dreams into Specifications. “Engineering Management Journal” 1993, Vol. 3, s. 83.
  6. S. Grenadier, A. Weiss, Investments in Technological Innovations: An Options Pricing Approach. “Journal of Financial Economics” 1997, Vol. 44, s. 397-416.
  7. B. Hollins, S. Pugh, Successful Product Design. Butterworth & Co, Oxford 1990.
  8. G. John. A. Weiss, S. Dutta, Marketing in Technology Intensive Markets: Towards a Conceptual Framework. “Journal of Marketing” 1999, Vol. 63 (Special Issue), s. 78-91.
  9. R.R. Kamath, J.J. Liker, A Second Look at Japanese Product Development. “Harvard Business Review” 1994, November, s.154-170.
  10. M. Meyer, R. Seliger, Product Platforms in Software Development. “Sloan Management review” 1998, Vol. 40, s. 61-75.
  11. J. Mohr, Merketing of High- Technology Products and Innovations. Prentice Hall, New Jersey 2001, s. 192.
  12. P. Smith. D. Reinartsen, Developing Products in Half the Time. Van Nostrand Reinhold, New York 1991.
  13. B. Tabrizi, R. Walleigh, Defining Next- Generation Products: An Inside Look. “Harvard Business Review”, November- December, s. 116-124.
  14. W.G. Vincenti, What Engineers Know and How They Know It: Analytical Studies from Aeronautical History. The Johns Hopkins University Press, Baltimore and London 1990.
  15. S.C. Wheelwright, K.B. Clark, Creating Project Plans to Focus Product Development. “Harvard Business Review” 1992, March- April, s. 74.
  16. S.C. Wheelwright, K.B. Clark, Managing New Product and Process Development: Text and Cases. The Free Press, New York 1993.
  17. S.C. Wheelwright, K.B. Clark, Revolutionizing Product Development: Quantum Leaps in Speed, Efficiency, and Quality. The Frez Press, New York 1992, s.949.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu