BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mirońska Dominika
Tytuł
Rola sklepów internetowych w strukturze handlu detalicznego : E-Biznes
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2005, nr 8, s. 20-24
Słowa kluczowe
Sklepy internetowe, Internet, Handel detaliczny, Sprzedaż, Kanały dystrybucji, Przedsiębiorstwo wirtualne
Internet shopping, Internet, Retail trade, Sale, Distribution channels, Virtual enterprise
Abstrakt
Od kilku lat specjaliści od handlu przez internet nie ustają w wyrażaniu entuzjastycznych opinii na temat rozmiarów, jakie już niebawem osiągnie e-handel w strukturach handlu detalicznego. Wciąż jednak brakuje potwierdzenia tych słów, wyrażonego w liczbach przedstawiających obroty firm handlowych przypadające na handel internetowy. Rozwijający się pod koniec XX w. e-detal ma niewątpliwie wszelkie cechy nowej formy sprzedaży. Czy jednak przyjmie rolę odrębnej, samodzielnie działającej kategorii sklepów czy będzie pełnił funkcję pomocniczą w stosunku do form już rozwiniętych?
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badanie Net Track, SMG/KRC, w: "PC World Computer" 2004, nr 7.
  2. B. Berman, S. Thelen, A Guide to Developing and Managing a Wellintegrated Multi-channel Retail Strategy. "International Journal of Retail & Distribution Management" 2004, nr 3.
  3. M. Brown, N. Pope, K. Voges, Buying or Browsing?, "European Journal Marketing" 2003, nr 11/12.
  4. A. Czerwiński, Możliwości i bariery rozwoju detalicznego handlu elektronicznego w Polsce. "Marketing i Rynek" 2001, nr 9.
  5. Ch. Dennis, T. Fenech, B. Merrilees, e-Retailing. Routledge Taylor & Francis Group, s. 61-63.
  6. P. Dygas, Polski detaliczny handel internetowy. "Marketing i Rynek" 2005, nr 2.
  7. E-commerce and Development Report 2003. UN Conference on Trade and Development, New York and Geneva 2003. www.unctad.org.
  8. eHandel B2C w Polsce. I-Metria S.A., marzec 2003, www.e-biznes.pl.
  9. Global eCommerce. Report 2002, TNS Interactive, 2002.
  10. S. Gounaris, S. Dimitriadis, Assessing Service Quality on the Web: Evidence from Business-to-Consumer Portals. "Journal of Sevices Marketing" 2003, nr 5.
  11. B. Gregor, M. Stawiszyński, E-commerce. Oficyna Wydawnicza Branta, 2002, s. 107.
  12. D.D. Gremler, K.P. Gwinner, S.W. Brown, Generating Positive Word-of-Mouth Communication through Customer-Employee Relationships. "International Journal of Service Industry Management" 2001, nr 1.
  13. www.internetworldstats.com.
  14. S. Hollensen, Marketing Management. A Relationship Approach. Prentice Hall, 2003, s. 413.
  15. Ph. Kotler, Marketing Management, Prentice Hall, International Edition 2000, s. 665.
  16. M. Lach, G. Kurowski, Internet sprowadza klientów do sklepu. "Marketing w Praktyce" 2004, nr 6.
  17. M. Long, Ch. McMellon, Exploring the Determinants of Retail Service Quality on the Internet. "Journal of Services Marketing " 2004, nr 1.
  18. T.J. Mullaney, E-biz znowu na fali. "Business Week" 2004, nr 8.
  19. Raport Strategiczny IAB Polska, Internet 2004. Polska, Europa i świat. "Brief" 2005, nr 5, dodatek specjalny.
  20. J. Reynolds, Ch. Cuthbertson (red.), Retail Strategy, the View from the Bridge. Elsevier Butterworth Heinemann 2004, s. 73.
  21. R. Spector, Amazon.com - historia przedsiębiorstwa, które stworzyło nowy model biznesu. Liber, Warszawa 2001.
  22. Ph. J. Trocchia, S. Janda, How Consumers Evaluate Internet Retail Service Quality? "Journal of Services Marketing" 2003, nr 3.
  23. USA: zwiększa się sprzedaż przez Internet. 24.02.2004, www.IDG.pl.
  24. K.F. Winsted, Service Behaviors tha Lead to Satisfied Customers. "European Journal of Marketing" 2000, nr 3/4
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu