BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bucharowski Przemysław
Tytuł
Wpływ handlu internetowego na łańcuch dostaw w firmach o tradycyjnych kanałach sprzedaży
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2005, nr 8, s. 24-26
Słowa kluczowe
Internet, Sprzedaż, Łańcuch dostaw, Kanały dystrybucji
Internet, Sale, Supply chain, Distribution channels
Abstrakt
Sprzedaż produktów przez internet wzrosła znacząco w ostatnich latach XX w. Co więcej, ma wzrosnąć jeszcze bardziej w ciągu najbliższych kilku lat. Perspektywy wzrostu są niezwykle obiecujące dla tradycyjnych dostawców obsługujących rynki odbiorców biznesowych i indywidualnych konsumentów. Spośród nich zwyciężą ci, którzy dostosują swoje metody zbierania i przetwarzania zamówień, wykorzystując do tego internet jako środek pomagający osiągnąć przewagę konkurencyjną, a nie jako kolejne udogodnienie tradycyjnego handlu. Wielu tradycyjnych dostawców już dzisiaj dostosowało się do wymagań handlu elektronicznego. Większość jednak tylko powierzchownie, tworząc stronę internetową pozwalającą na kontakt z klientem. Natomiast procesy biznesowe pozwalające na przetwarzanie zamówień spływających w formie elektronicznej pozostały bez zmian.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Forrester Research, Forrester Techstrategy Report: E-business Propels Produtivity, listopad 2001.
  2. Forrester Research, Techstrategy Drief, 26 grudnia 2001.
  3. Global Logistics and Distribution Planning - Strategies for Management, D. Waters (ed.), 4th Edition, Kogan Page Limited, Londyn 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu