BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cholewa Agnieszka (Wydział Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem)
Tytuł
Techniczne i funkcjonalne aspekty kształtowania jakości usług transportowych
Technical and Functional Aspects of Developing the Quality of Transport Services
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2005, nr 675, s. 83-94, rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Transport lotniczy, Usługi transportowe, Jakość usług transportowych, Marketing usług lotniczych, Przedsiębiorstwo transportu lotniczego, Rynek usług transportowych
Air transport, Transport services, Quality of transport services, Air services marketing, Air transport enterprise, Transport market
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem pracy była analiza istoty usług transportowych ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania się ich jakości oraz zaprezentowanie techniczno-technologicznej i rynkowej specyfikacji usług na rynku transportowym.

Transport services are subject to the market and the overall objective of providers of these services is to meet the needs associated with the movement of cargo. The specifics of the transport market include the diverse range of services on offer that vary over time and space. Clients evaluate transport services in terms of quality. The quality of these services is inextricably linked to the attributes that result from the very nature of transport services. These attributes, as well as technical, technological and market specifications, determine the range of services offered and the character of services on the transport market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Averous B., Jakość dźwignią zmian w przedsiębiorstwie, "Biuletyn Komunikacji Miejskiej" 1999, nr 48.
  2. Ballou R.H., Bussines Logistics Management, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1992.
  3. Daszkowska M., Usługi. Produkcja, rynek, marketing, PWN, Warszawa 1998.
  4. Krasucki Z., Transport i spedycja w handlu zagranicznym, UG, Warszawa 1997.
  5. Liberadzki B., Transport, popyt, podaż, równowaga, PWE, Warszawa 1996.
  6. Neider J., Marciniak D., Transport intermodalny, PWE, Warszawa 1997.
  7. Olearnik J., Pluta M., Mechanizm kształtowania konsumpcji usług, PWE, Katowice 1991.
  8. Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1996.
  9. PN-EN ISO 9000:2001. System zarządzania jakością. Podstawy i terminologia.
  10. Rucińska D., Marketingowe kształtowanie rynku usług transportowych, UG, Gdańsk 2001.
  11. Rucińska D., Zarządzanie marketingowe działalnością transportową, UG, Gdańsk 1998.
  12. Rucińska D., Ruciński A., Marketing na rynku usług lotniczych, UG, Gdańsk 2000.
  13. Rutkowski K., Rynek międzynarodowych przewozów lotniczych, UG, Warszawa 1997.
  14. Rydzykowski W., Wojewódzka-Król K., Transport, PWN, Warszawa 2002.
  15. Transport międzynarodowy, red. T. Szczepaniak, PWE, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu