BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kłeczek Ryszard
Tytuł
Struktura rynku a kompozycja zmiennych zależnych przedsiębiorstwa
Structure of the Market and Marketing Mix
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1992, nr 635, s. 149-158
Tytuł własny numeru
Rynek i konsumpcja
Słowa kluczowe
Rynek, Struktura rynku, Monopol, Oligopole, Konkurencja doskonała, Konkurencja monopolistyczna, Otoczenie przedsiębiorstwa
Market, Market structure, Monopoly, Oligopolies, Perfect competition, Monopolistic competition, Enterprise environment
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie możliwości użycia przez przedsiębiorstwo kompozycji zmiennych zależnych (produktu, ceny, promocji, dystrybucji) w różnych strukturach rynku, oraz ukazanie relacji między działaniami przedsiębiorstwa a strukturą rynku jako relacją dwustronną, tzn. jako ich wzajemny wpływ. (fragment tekstu)

Marketing decisions must take into account various elements of the marketing environment. Although some marketing writers argue that the marketing environment is completely beyond the control of marketing management, this is not always the case. In some instances marketers can influence the environment in which the firm operates. One of the elements of the marketing environment is structure of the market. The structure of the market provides a framework for all marketing activity (development and implementation of marketing mix). But on the other hand marketing mix can affect the structure of the market. The relation between structure of the market and the marketing activity of the firm is not one way (one direction) dependence. The structure of the market is not always uncontrollable. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cyrson E.F.: Międzynarodowy marketing produktów. "Business man 1991 nr 3(6).
  2. Dalrymple D.J., Parsons L.J.: Marketing Management. New Jork: Wiley 1983.
  3. Heilbroner R.L., Galbraith J.K.: The Economic Problem, Engelwood Cliffs: Prentice-Hall 1987.
  4. Schoell W.F., Guiltinan J.P.: Marketing. Contemporary Concepts and Practices. London: Allyn and Bacon 1988.
  5. Strphens N., Beltramini R.F.: Morton Salt. W: R.T. Hise, S.W. McDaniel: Cases in Marketing Strategy. Columbus: Bell and Howell Company 1984.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu