BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sostaric Bożena
Tytuł
Elementy systemu ekspertowego w systemach do zarządzania wiedzą
Elements of Export System in Knowledge Management Systems
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1064, s. 258-267, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą
Słowa kluczowe
Wiedza, Informacja dla potrzeb zarządzania, Zarządzanie wiedzą
Knowledge, Information for management needs, Knowledge management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono systemy informatyczne wspierające zarządzanie wiedzą oraz istotę systemu ekspertowego. Przedstawiono również problem integracji systemów do zarządzania wiedzą z systemami ekspertowymi.

The main aim of this article is an analysis of knowledge based systems with elements of expert systems and their ways of development. The main example presented in this article shows an integration of expert systems with decisions support systems. The second part of this paper gives examples of integration of expert systems with enterprise management systems and systems in banking and finance sector.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brdulak J.J., Budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o wiedzą - wzorce światowe i polskie, [w:] Budowanie przewagi konkurencyjnej - strategie i technologie zarządzania wiedzą, Materiały konferencyjne CPI, 2004.
  2. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  3. Burnat G., Wykorzystanie technologii informatycznej w procesie kreowania wiedzy w organizacji, [w:] Systemy wspomagania organizacji, red. T. Porębska-Miąc, H. Sroka Katowice 2003.
  4. Helt P., Systemy ekspertowe jako sztuczna inteligencja dla systemów informacji geograficznej, [w:] Systemy informatyczne w administracji, red. Z. Olejniczak, J.S. Nowak, J.K. Grabara Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.
  5. Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania, Placet, Warszawa 2001.
  6. Kubiak B., Korowicki A., System zarządzania wiedzą współczesnej organizacji, [w:] Informatyka we współczesnym zarządzaniu, red. J. Kisielnicki, J.S. Nowak, J.K. Grabara, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.
  7. Lewandowski J., Projektowanie systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 1999.
  8. Mazur A., Jaworska K., Mazur D., CRM - Zarządzanie kontaktami z klientami, Madar, Zabrze 2001.
  9. Monaka L, Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000.
  10. Porębska-Miąc T., Palonka J., Zarządzanie relacjami z klientem na bazie wiedzy, [w:] Systemy wspomagania organizacji, red. T. Porębska-Miąc, H. Sroka Katowice 2003.
  11. Sobaczak A., Strojny M., Zarządzanie wiedzą jako czynnik zwiększania konkurencyjności organizacji gospodarczych, www.egov.pl.
  12. Tiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą e-biznes i zastosowania CRM, Placet, Warszawa 2003.
  13. Witkowski T., Antczak P., Antczak A., Inteligentny system hybrydowy dla harmonogramowania produkcji, [w:] Efektywność zastosowań systemów informatycznych, red. J.K. Grabara, J.S. Nowak, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.
  14. Zieliński J., Inteligentne systemy w zarządzaniu. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu