- Autor
- Wyszomierska Bożena
- Tytuł
- Tożsamość przedsiębiorstwa - geneza pojęcia, jego ewolucja i dylematy związane z klasyfikacją
Identity of Enterprise - Origin of Concept, Its Evolutions and Dilemmas with Categorization - Źródło
- Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2006, z. 66, s. 146-158
- Słowa kluczowe
- Psychologia, Tożsamość przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo, Teoria przedsiębiorstwa
Psychology, Enterprise identity, Enterprises, Enterprise theory - Abstrakt
- Obszarem badań Autorki jest analiza tożsamości przedsiębiorstwa. Przedstawiono genezę tego pojęcia, a następnie opisuje jego ewolucję w literaturze przedmiotu, wyróżniając także główne dylematy związane z klasyfikacją koncepcji istoty działalności przedsiębiorstwa.
The author analysed identity of enterprise. Presented origin of the concept and its evolution in the literature. The author points at main dilemmas connected with classification of essence of enterprises activity. (MP) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- J. Bahner, Corporate identity and the advent of corporate marketing, "Journal of Marketing Management", 1998, vol. 14, p. 967.
- J. Balmer, G. Soenen, The Acid Test of corporate identity management, Journal of Marketing Management, 1999, vol. 15.
- P. Boski, Psychologia w obliczu zachodzących przemian społeczno-kulturowych, Instytut Psychologii PAN, Warszawa 2002, s. 7-8.
- J. Cornelissen, Ph. Harris, The corporate identity metaphor: perspectives, problems and prospects, "Journal of Marketing Management", 2001, vol. 17, p. 53.
- J. Dutton, J. Dukerich, Keeping an eye on the mirror: image and identity in organizational adaptation, "Academy of Management Journal", 1991, vol. 34.
- D. Gioia, Organizational identity, image and adaptive instability, Academy of Management Review, 2000, vol. 25.
- M. Meijs, The myth of manageability of corporate identity, "Corporate Reputation Review", 2002, vol. 5.
- M. Pratt i P. Foreman, Classifying managerial responses to multiple organizational identities, "Academy of Management Review", 2000, vol. 25.
- M. Schultz, M. Hatch, M. Larsen, Chapter 2: Scaling the tower of Babel: Relational differences between identity, image and culture in organizations, Expressive Organization, 2002.
- L. Steiner, Roots of identity in real estate industry, Corporate Reputation Review, 2003, vol. 6 p. 180.
- J. Strelau, Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, t. 3, Gdańsk 2000, s. 110-143.
- H. Stuart, Employee identification with the corporate identity, International Studies of Management & Organization, 2002, vol. 32.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1234-8872
- Język
- pol