- Autor
- Kulis Andrzej
- Tytuł
- Etapy ewolucji bankowości elektronicznej
Stages of Evolution in Electronic Banking - Źródło
- Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2006, z. 66, s. 159-171, bibliogr. 15 poz.
- Słowa kluczowe
- Bankowość wirtualna, Usługi bankowe, Bankowość
Virtual banking, Banking services, Banking - Abstrakt
- Podstawę opracowania stanowią główne etapy ewolucji bankowości elektronicznej, ze szczególnym uwzględnieniem bankowości internetowej. Wskazano na główne korzyści i podstawowe ograniczenia rozwoju tego innowacyjnego kanału dystrybucji produktów i usług bankowych. Ponadto poprzez opis działalności głównych banków internetowych w Polsce, tj. mBank, Inteligo i Volkswagen Bank Polska, zaprezentowano podstawowe założenia modelu biznesowego instytucji bankowej, wykorzystującej w praktyce operacyjnej przede wszystkim elektroniczne formy kontaktu z klientami.
The base of the study is main stages of evolution in electronic banking. Points at main advantages and basic barriers in development of this innovative channel of distribution of banking products and services. Moreover through description of main Polish internet banks presented basic guidelines of bank's business model, which use in practice electronic contact with clients.(MP) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Aladwani Adel M., Online banking: a field study of drivers, development challenges, and expectations, "International Journal of Information Management", Nr 21/2004.
- Chodyła K., Chmielewska E. J., Wykorzystanie internetu w bankowości, "GG Parkiet", Nr 1520/2002.
- Czajkowska A., W stronę e-banków, grudzień 2004, strona internetowa www.mag.com.pl.
- Flejterski S., Globalizacja o rozwój e-finansów. Próba oceny kosztów i korzyści, IV konferencja z cyklu: Problemy Społeczeństwa Globalnej Informacji - Ekonomiczne aspekty globalizacji informacji, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin dn. 06.06.2004.
- Kowalczyk A., Złowić wirtualnego klienta, "Bank", Nr 4/2004.
- Kozerski K., Kolejne możliwości mTransferu, z dnia 5.10.2002, strona internetowa www.internetstandart.pl.
- Macierzyński M., Istota i pojęcie bankowości internetowej, z dnia 20.12.2003, strona internetowa http://artykuly.prnews.p1/index.php/5.
- Młynik P., Javatech systemy bankowości internetowej, internet banking, mobile banking (fragmenty raportu), strona internetowa www.javatech.com.pl.
- Pszczółka L, Wirtualne banki, "Enter", Nr 3/2003.
- Zasępy T., Internet - fenomen społeczeństwa informatycznego, Edycja Św. Pawła, Częstochowa 2004.
- Strony internetowe
- www.bankowy.wp.pl: Rosną depozyty w mBanku, z dn. 28.02.2003.
- www.bankowy.wp.pl z dnia 13.03.2003.
- www.ebanki.pl.
- www.pko.pl z dnia 07.01.2005.
- www.mBank.pl - raporty roczne za 2004 r.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1234-8872
- Język
- pol