BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Niestrój Roman (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Typologia orientacji przedsiębiorstw
A Typology of Enterprise Orientation
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2005, nr 677, s. 7-15, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Typologia przedsiębiorstw, Zarządzanie marketingowe, Strategia konkurencji
Enterprise typology, Marketing management, Competition strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pierwszej części opracowania omówiono historyczne i prakseologiczne znaczenie orientacji przedsiębiorstw. W dalszej części przedstawiono typy orientacji jednostek gospodarczych.

The purpose of this article is to attempt to systematise the terminology used in discussing "enterprise orientation" issues. In particular, the article deals with the mutual relationships between such orientation expressions as: market, marketing, consumer, and seller. In addition, the author presents proposals for other types of orientations suggested through the application of a multi-level classification of enterprise orientation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  2. Kotler Ph., Marketing - analiza, planowanie, wdrożenie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  3. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  4. Lambin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  5. Misiąg F., Bariery procesu kształtowania orientacji marketingowej, „Handel Wewnętrzny" 2003, nr 2.
  6. Misiag F., Metodyczne problemy badania orientacji marketingowej, „Marketing i Rynek" 2001, nr 10.
  7. Porter M.E., Strategia konkurencji - metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  8. Przybyłowski K., Hartley S., Kerin R., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  9. Wrzosek W., Drogi i bezdroża marketingu, „Marketing i Rynek" 1998, nr 11.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu