BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jeżak Jan
Tytuł
Wzrost wartości dla akcjonariuszy jako strategiczny cel przedsiębiorstwa
Value Based Management for the Shareholders as a Strategic Aim of the Enterprise
Źródło
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 2000, vol. 34, s. 65-71
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Strategia zarządzania, Wartość przedsiębiorstwa, Filozofia zarządzania
Strategic management, Management strategy, Enterprise value, Philosophy of management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono strategię zarządzania przedsiębiorstwem, polegająca na wprowadzeniu zarządzania zorientowanego na kreowanie wartości przedsiębiorstwa, co staje sie pierwszym celem kierownictwa przedsiebiorstwa.

The purpose of the present study is to present the essence and the most important elements of value based management. That value is first of all determined by so-called free cash flow generated by a firm. The first part presents the philosophy and main premises which induce the managers to the introduction of value based management. Next, the very process of management through value creation is characterized, while the final part lists the advanteges won by the firm and the shareholders thanks to the presented technology of management. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0459-9586
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu