BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bucharowski Przemysław
Tytuł
E-relacje jako forma współpracy partnerów biznesowych
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2006, nr 1, s. 25-28
Słowa kluczowe
Biznes elektroniczny, Relacje międzyludzkie, Internet, Łańcuch dostaw
e-business, Interpersonal relations, Internet, Supply chain
Abstrakt
Sukces ekonomiczny oraz szybki rozwój firm, takich jak Amazon.com, Dell, travel.com itp., był możliwy dzięki "elektronicznemu" partnerstwu z innymi organizacjami biznesowymi w ramach aliansów strategicznych. Celem tego artykułu jest przedstawienie, w jaki sposób technologie informacyjne oraz internet wpływają na relacje firm prowadzących biznes elektroniczny, jak zbudować wydajne e-relacje w łańcuchu dostaw, a także w jaki sposób zmaksymalizować wartość z e-biznesu, wykorzystując poprawne e-relacje. Jest to szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, kiedy to nieustannie zmieniają się warunki biznesowe, technologie, klienci, konkurenci i partnerzy biznesowi.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J.D. Bamford, B. Gomes-Casseres, M.S. Robinson, Mastering Alliance Strategy: A Comprehensive Guide to Design, Management, and Organization. John Wiley & Sons, San Francisco 2003.
  2. G. Chiasson, Who's on First? TelephonyOnline.com, 15.10.2001.
  3. M. Cunningham, Partners.com: How to Profit from the New DNA of Business. Perseus Publishing. Nowy Jork 2001.
  4. M. Deise, Executive's Guide to E-business. John Willey & Sons, Nowy Jork 2000.
  5. A.E De Man, M. Stienstra, H.W. Volberda, E-partnering: Moving Bricks and Mortar Online. „European Management Journal" 2002, nr 20(4), s. 329-339.
  6. E. DeMark, R.R. Harcourt, Companies Must Adapt to the Internet to Survive. „The CPA Journal" 2004, nr 74(4), s. 9.
  7. Eastern Networks and Equant Partner to Manage Global Network Integration Services. MENA Business Report, 23.10.2002, http://web.le-xis-nexis.com.
  8. L. Horvath, Collaboration: The Key to Value Creation in Supply Chain Management. „Supply Chain Management: An International Journal” 2001,nr6, s. 205-207.
  9. F. Lemke, K. Goffin, W. Szwejczewski, Investigating the Meaning of Supplier-Manufacturer Partnerships: An Exploratory Study. „International Journal of Physical Distribution & Logistics" 2003, nr 33 (1), s. 12-35.
  10. L.S. McShane, A.M. von Glinów, Organizational Behavior. Irwin McGraw-Hül, Sydney 2000.
  11. F. Zhao, Maximize Business Profits through E-Partnerships. IRM Press, Melbourne 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu