BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dudzik Magdalena
Tytuł
Centra usług - "shared services"
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2006, nr 1, s. 29-31
Słowa kluczowe
Outsourcing, Usługi, Zarządzanie logistyczne, Centra usług
Outsourcing, Services, Logistic management, Shared services
Abstrakt
Koncepcja "shared services", tłumaczona na język polski jako: centra usługowe, centra usług wspólnych, usługi współdzielone, oznacza model biznesu, w którym wybrane funkcje przedsiębiorstwa bądź działania składające się na procesy są przejmowane przez powołaną do ich realizacji odrębną, wewnętrzną jednostkę organizacyjną. Jej celem jest poprawa wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa, obniżenie kosztów, zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klientów wewnętrznych (korporacji matki). Z praktycznych doświadczeń pionierów koncepcji "shared services" wynika, że nie musi to być fizycznie wyodrębniona jednostka, lecz - dzięki nowoczesnej technologii - może to być jednostka wirtualna. Zadaniem nowej jednostki organizacyjnej typu "shared services" jest odpłatne świadczenie wybranych usług dla całej korporacji albo jej niektórych geograficznych oddziałów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. W. Atkinson, Driving efficiency. „Purchasing" 2005, Aug., Vol. 134, s. 2.
  2. S. Becker, Shared Services — Service orientierte Prozesse im Einkauf, www.Capgemini.com.
  3. B. Bergeron, Essentials of Shared Services. New Jersey 2003, s. 3. Według Montgomery Research Institute w 2003 r. www.cfoproject.com/documents.
  4. D. Hannon, Lockheed Martin, Negotiators Inc. „Purchasing Magazin", 02.05.2004.
  5. M. Przybylski, Możemy konkurować z każdy. Rzeczpospolita, 10 sierpnia 2005 r.
  6. H. Quentin, High Tech's New Deal. „Forbes", 03.17.2003.
  7. L. Stecki, Timesharing. TNOIK, "Dom organizatora", Toruń 2002.
  8. Success Through Shared Services. From Back-Office Functions to Strategic Driver. A. T. Kearney, 2004, s. 4.
  9. www.philips.com.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu