BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mężyk Łukasz, Roter Andrzej
Tytuł
Upadłość konsumencka cz. II
Źródło
Gazeta Bankowa, 2006, nr 16, s. 12-14
Słowa kluczowe
Upadłość konsumencka, Zadłużenie
Consumer bankruptcy, Indebtedness
Abstrakt
Dorobek ustawodawczy wielu krajów może wskazywać na sensowność wprowadzenia instytucji upadłości konsumenckiej - będącej swego rodzaju ekwiwalentem procedury upadłościowej stosowanej wobec nadmiernie zadłużonych podmiotów gospodarczych. Prawo takie gwarantowałoby nadmiernie zadłużonemu "nowy start". Nadmierne zadłużenie, czyli posiadanie zobowiązań ponad obiektywne możliwości konsumenta z uwzględnieniem zgromadzonego przez niego majątku i perspektyw uzyskiwania dochodów w przyszłości, nie powinno wykluczać go ze społeczeństwa, jak dzieje się powszechnie w takich przypadkach. Zwłaszcza, gdy obiektywnie nie można mówić o konkretnej sytuacji jako patologicznej "niefrasobliwości" konsumenta, czy wręcz przejawie jego złej woli i świadomego życia na koszt innych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu