BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Obłój Krzysztof, Obłój Tomasz
Tytuł
Dominująca logika skutecznych strategii - wyniki badań jakościowych : Koncepcja dominującej logiki
Źródło
Przegląd Organizacji, 2006, nr 4, s. 9-12, bibliogr. 21 poz.
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Efektywność przedsiębiorstwa, Badanie jakościowe
Corporation strategies, Enterprise effectiveness, Qualitative research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podstawą strategii realizowanych w przedsiębiorstwach jest pewien spójny i powtarzalny w czasie wzorzec postępowania, który reguluje decyzje i działania firmy. Najczęściej wzorzec ten nazywany jest "dominującą logiką". W artykule opisano wyniki badań jakościowych nad dominującą logiką polskich firm w latach 90.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. BAUM J.A.C., DOBBIN F. (red.), (2000), Economics Meet Sociology in Strategic Management, Jai Press, Stanford.
  2. BETTIS R.A., PRAHALAD C.K., (1995), The Dominant Logic: Retrospective and Extension, "Strategic Management Journal", vol. 16, s. 5-14.
  3. EISENHARDT K.M, (1989), Building Theories from Case Study Research, "Academy of Management Review", vol. 14, s. 532-552.
  4. EISENHARDT K.M., MARTIN J.M., (2000), Dynamic Capabilities: What are They, "Strategic Management Journal", vol. 21, s. 1105-1122.
  5. HAMEL G., PRAHALAD C.K., Competing for the Future, Boston, Harvard Business School Press.
  6. HUFF A.S., (1982), Industry Influences on Strategy Reformulation, "Strategic Management Journal", vol. 3, s. 119-131.
  7. KELLYD., AMBURGEYT.L, (1991), Organizational Inertia and Momentum: a Dynamic Model of Strategic Change, "Academy of Management Journal", vol. 34, s. 591-612.
  8. MARCH J.G., (1996), Continuity and Change in Theories of Organizational Action, "Administrative Science Quarterly", vol. 41, s. 278-287.
  9. MEYER K.E., PENG M.W., (2005), Probing Theretically Into Central and Eastern Europe: Transactions, Resources and Institutions, "Journal of International Business Studies", vol. 36, nr 6, s. 600-621.
  10. MILES M.B., HUBERMAN AM., (2000), Analiza danych jakościowych, TransHumana, Białystok.
  11. MILLER D., (1999), Notes on the Study of Configurations, "Management International Review", 2, s. 27-39.
  12. MINTZBERGH., WATERS J.A., (1982),Tracking Strategy in an Entrepreneurial Firm, "Academy of Management Journal", 25, s. 465-499.
  13. NONAKA I., TAKEUCHI H., (1995), The Knowledgecreating Company, Oxford University Press, Oxford. [14] PORTER M.E., (1980), Competitive Strategy, The Free Press, New York
  14. PORTER M.E., (1996), What is Strategy, "Harvard Business Review", listopad-grudzień.
  15. PRAHALAD C.K., BETTIS R.A., (1986), The Dominant Logic: a New Linkage Between Diversify and Performance, "Strategic Management Journal", vol. 7, s. 485-501.
  16. SIGGELKOW N., (2000), Evolution of Fit, Paper presented at the Strategic Management Society Conference, Vancouver, wrzesień.
  17. TUSHMAN M.L., NEWMAN W.H., ROMANELLI E., (1986), Convergence and Unpheaval: Managing the Unsteady Pace of Organizational Evolution, "California Management Review", XXIX 1, s. 29-43.
  18. WALSH J.P., (1995), Managerial and Organizational Cognition: Notes from a Trip Down Memory Lane, "Organizational Science", 6, s. 280-320.
  19. WEICK K, (1995), Sensemaking in Organizations, Newbury Part, CA: Sage.
  20. ZAJĄC E.J., KRAATZ M.S., BRESSER R.F., (2000), Modelling the Dynamics of Strategic Fit: a Normative Approach to Strategic Change, "Strategic Management Journal", vol. 21 (4), s. 429-455.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu