BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Światowiec Justyna (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Koncepcja wartości jako podstawa współpracy przedsiębiorstw
Źródło
Przegląd Organizacji, 2006, nr 4, s. 34-37
Słowa kluczowe
Strategia konkurencji, Wartość dla klienta, Łańcuch wartości, Współpraca przedsiębiorstw
Competition strategy, Value to customer, Value chain, Enterprises cooperation
Abstrakt
Autorka zwraca uwagę, że założeniem strategii konkurowania ukierunkowanej na wartość jest dotarczanie największej wartości po jak najmniejszym koszcie. Głównym celem strategicznym przedsiębiorstw stało się kreowanie i dostarczanie konkurencyjnej wartości dla klientów. Rzadko jednak maksymalizacja wartości jest możliwa na podstawie zasobów wewnętrznych tylko jednej firmy. Dążenie do wzrostu wartości dla klientów finalnych staje się zatem jedną z podstawowych przesłanek budowania partnerstwa z innymi uczestnikami rynku. Prowadzi to do rozwoju tzw. łańcuchów wartości.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J.C. ANDERSON, J.A. NARUS, Business Market Management. Understanding, Creating and Delivering Valu, Prentice Hall, New Jersey 1999, s. 5.
  2. S.J. GARCIA-DASTUGUE, D.M. LAMBERT, Internetenabled Coordination in the Supply Chain, "Industrial Marketing Management", vol. 32, 2003, s. 251-263.
  3. G. HAMEL, C.K. PRAHALD, The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review", maj-czerwiec 1990, s. 79-87.
  4. J.E. HOGAN, Expected Relationship Value, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 339--351.
  5. D.B. HOLM, K. ERIKSSON, J. JOHANSON, Creating Value through Mutual Commitment to Business Network Relationships, "Strategic Management Journal", vol. 20, 1999, s. 467-486.
  6. R. JOHNSTON, P.R. LAWRENCE, Beyond Vertical Integration - the Rise of the Value-Adding Partnership, "Harvard Business Review", lipiec-sierpień 1988, s. 94-99.
  7. P. KOTHANDARAMAN, D.T. WILSON, The Future of Competition, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 379-389.
  8. PH. KOTLER, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 76--77.
  9. M.E. PORTER, Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York 1985, s. 37.
  10. M.E. PORTER, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992, s. 56-57.
  11. A. SHARMA, R. KRISHNAN, D.H. GREWAL, Value Creation in Markets, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 391-402.
  12. P.M. SIMPSON, J.A. SIGUAW, TH. L. BAKER, A Model of Value Creation, "Industrial Marketing Management", vol. 30, luty 2001, s. 119-127.
  13. W. ULAGA, Customer Value in Business Markets, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 315-319.
  14. A. WALTER, TH. RITTER, H.G. GEMUNDEN, Value Creation in Buyer-Seller Relationships, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 365-377.
  15. J.P. WOMACK, D.T. JONES, From Lean Production to the Lean Enterprise, "Harvard Business Review", marzec-kwiecień 1994, s. 93-103.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu