BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baran Tomasz
Tytuł
Badania wizerunkowe marki
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 3, s. 40-44
Słowa kluczowe
Badanie jakościowe, Badania marketingowe, Pozycjonowanie marki, Marka
Qualitative research, Marketing research, Brand positioning, Brand
Abstrakt
U źródeł pozycjonowania marki tkwi przekonanie, że konsument, kupując produkty, kieruje się bardziej sercem niż rozumem. Dynamiczny rozwój rynku spowodował barzdo znaczący wzrost liczby zarejestrowanych marek przy kilkukrotnym zwiększeniu liczby emitowanych reklam. W takiej sytuacji producenci nie mieli, zdaniem autora, innego wyjścia, jak tylko zintensyfikować działania promocyjne, aby odróżnić się jakoś od konkurencji i wpłynąc na wybory konsumentów. Ci zaś stawali sie coraz bardziej zagubieni w natłoku informacji, skonfudowani zbliżonymi lub identycznymi właściwościami produktów. Badania wizerunkowe pozwalają zorientować się jakie treści powinny zostać włączone do komunikatu marketingowego.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu