BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mazurek-Łopacińska Krystyna
Tytuł
Wewnętrzne uwarunkowania zachowań konsumentów i ich wpływ na komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem
Internal Conditions of Consumer Behaviour and Their Influence on Company Communication with the Market
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (16), 2000, nr 873, s. 19-32, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Komunikowanie marketingowe, Strategia komunikowania, Strategia obsługi klienta, Zachowania konsumenta, Psychologia konsumenta
Marketing strategy, Marketing communication, Communication strategy, Customer service strategy, Consumer behaviour, Consumer psychology
Uwagi
summ.
Abstrakt
Istonym elementem nowego marketingu jest nawiązanie komunikacji z klientem i uzyskanie od niego informacji o działaniu przedsiębiorstwa i jego produktach. Warunkiem powstania takiej interaktywnej rozmowy jest poznawanie mechanizmów zachowań konsumentów, warunkowanych czynnikami wewnętrznymi. Autorka omówił kilka z tych czynników: motywacje, postawy nabywców oraz procesy postrzegania i uczenia się nowych zachowań.

A good knowledge of consumer behaviour mechanisms dependent on internal factors is indispensable developing efficient company communication with customers. Among these factors, the role of motivation, buyers' attitudes, and perception and acquisition of new behaviour are discussed. The functions and changes of attitudes in the process of communication with buyers are emphasised. The usefulnes of the four selected attitude change theories in promotion is analysed. These are: the cognitive consistency theory, the information processing theory, the cognityve reaction theory, and the rational behaviour theory. The influence of new consumer behaviour learning mechanisms from company communication with the market is also presented. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu