- Autor
- Daszkiewicz Magdalena
- Tytuł
- Psychospołeczne aspekty wyboru nadawcy komunikatu reklamowego
Psychosocial Aspects of Selection of Advertising Message Sender - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (16), 2000, nr 873, s. 82-94, bibliogr. 22 poz.
- Słowa kluczowe
- Strategia reklamy, Techniki reklamy, Psychosocjologia, Reklama w mass mediach, Efektywność reklamy
Advertising strategy, Advertising technique, Psychosociology, Advertising in mass media, Advertising efficiency - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W artykule przedstawione zostały cechy i typy nadawców oraz reguły, które zasadniczo wpływają na odbiór komunikatu reklamowego przez konsumentów. Zdaniem autorki, wykorzystanie wiedzy z zakresu psychologii społecznej powinno wpłynąć na dobór odpowiedniego nadawcy komunikatu reklamowego, jego skuteczność oraz wywołać pożądany efekt u obdiorcy.
Advertising is one of the tools marketers use to inform, persuade and remind customers about goods and services. Advertising's primary goal is to reach prospective consumers and influence their awareness, attitudes and purchasing behaviour. To do this advertisers use marketing communication process in which a very important role plays a sender (a person who is the source of advertising message). The article describes psychosocial aspects of selektion of message sender. We try to show how knowledge in the field of social psychology can help advertisers to choose the most effective sender (reliability, attraction and similarity) influence on communication effects of advertising. We characterise the types of advertising message senders and their importance for advertising activities. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1426-8604 - Język
- pol