- Autor
- Bednarska-Olejniczak Dorota, Olejniczak Jarosław
- Tytuł
- Tendencje projakościowe w polskim sektorze bankowym
Pro-quality Trends in Polish Banking Sector - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (16), 2000, nr 873, s. 73-81, bibliogr. 10 poz.
- Słowa kluczowe
- Studium przypadku, System bankowy, Sektor bankowy, Marketing bankowy, Jakość usług, Usługi bankowe, Obsługa klienta
Case study, Banking system, Banking sector, Bank marketing, Quality of services, Banking services, Customer service - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W artykule jest mowa o tym, w jaki sposób polskie banki wykorzystując systemy projakościowe, dążą do wzmocnienia pozycji na rynku i jednocześnie zwiększenia atrakcyjności oferowanych usług. Na podstawie dwóch zagadnień, tj. procesów załatwiania spraw finansowych przy pomocy różnych technologii bankowych oraz personelu bankowego, autorzy omówili wdrażanie tendecji jakościowych prokonsumenckich. Podano przykłady banków, gdzie zastosowano trendy projakościowe, m.in. standrdy McBanking (identyczny wystrój i wyposażenie wszystkich placówek).
The main goal of the author is to indicate how Polish banks use quality schemes to improve their offer. Two main areas are shown to bring in to practice these schemes - 1. bank procedures & technologies and 2. bank personnel. The article contains some examples of such standards including service standards for McBanking as a future solution for polish banks and the aims of the competence improving programme already applied in Polish banks by Polish Banks Union (ZBP). (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1426-8604 - Język
- pol