BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zapolska-Szcześniak Sylwia
Tytuł
Mechanizm klienckich decyzji
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 4, s. 30-32
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Podejmowanie decyzji, Psychologia konsumenta
Consumer behaviour, Decision making, Consumer psychology
Abstrakt
W obecnej sytuacji rynkowej konsument wybiera z ogromnego zbioru towarów i marek. Jest ich tak dużo, że nie jest on w stanie rozważać całego zbioru dostępnych alternatyw wyboru. Wiele z nich pozostaje poza polem jego świadomości. Które alternatywy znajdą się w zbiorze rozważanych, zależy przynajmniej od dwóch rzeczy - od wydobycia ich z pamięci oraz od wstępnej oceny, czy opcje te są warte rozważenia. Autorka cytuje badaczy, którzy wymieniają trzy rodzaje wyborów: refleksyjny i świadomy, nawykowy i powtarzalny oraz bezrefleksyjny czyli impulsywny.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu