BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dębska Barbara, Trąd Józef
Tytuł
Nowa metoda generowania komputerowych testów nauczająco-sprawdzających w procesie studiowania na odległość
New Method of Generating Tests for Training and Verification of Knowledge in the Process of Higher Education Distance Learning
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1011, s. 59-68, rys., bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Systemy nauczania, Komputerowe wspomaganie dydaktyki, Zdalne nauczanie
Higher education, Education systems, Information technology in teaching, e-learning
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pracy przedstawiona została problematyka wprowadzania do procesu nauczania elementów edukacji wirtualnej. Przewiduje się, że opisana w pracy metodologia i narzędzia programowe do generowania komputerowych testów nauczająco-sprawdzających stanowić będzie ważny moduł w budowanym portalu edukacyjnym. Zapewni on możliwość tworzenia testów z różnych przedmiotów, łatwość modyfikacji treści pytań sprawdzających, a także oszczędność czasu nauczyciela akademickiego. W rezultacie wpłynęłoby to również na obniżenie kosztów kształcenia.

This paper presents a new method that allows and encourages independent and individual distance learning. Students who choose this method will be able to practice their knowledge with the help of a computer programme that uses information stored in databases (one or several) in order to generates exam tests through random selection of tasks and questions from the databases. Each database contains problems related to a particular section of a given subject. For the purpose of this study, several bases were created for fourth-year computer science students in the subject of Artificial Intelligence taught in the Polytechnic Institute in Krosno. In the process of learning, the student may choose to practice knowledge related to the whole subject or to a particular section of material. Each exercise or question has a given value in points, depending on its level of difficulty. When the programme is set on the learning/training mode, the student is able to use the help option that provides explanation regarding correct and incorrect answers to the test questions. The help option is deactivated when the programme is in the testing mode. The programme is equipped with an editor, which allows for constant updating and extension of the content and the number of databases, which is particularly important in computer science - one of the most rapidly growing fields of science. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hauke K.: Zarządzanie -wiedzą w procesie edukacji zdalnej na przykładzie LearningSpace. Materiały z konferencji "Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą". Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 975, Wrocław 2003.
  2. "Wirtualna edukacja. Czasopismo elektroniczne" 2002 nr 12.
  3. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu