BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dziekoński Michał
Tytuł
Badania marketingowe - szanse i paradoksy
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 4, s. 62-74
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Raporty gospodarcze, Instytuty naukowo-badawcze, Badanie rynku
Marketing research, Economic reports, Scientific-research institute, Market research
Abstrakt
Autor dowodzi, że ze świadomością badawczą jest w Polsce nie najlepiej - wiele osób tak naprawdę wie bardzo niewiele o badaniach marketingowych i możliwościach, jakie one dają. Z raportu wynika między innymi, że wielu decydentów uważa, że informację marketingową powinno się zdobywać za darmo. Duża część budżetów na badania marketingowe tworzona jest ad hoc, gdy firma znajdzie się sytuacji, w której przeprowadzenie badań jest koniecznośćią (np. domaga się tego w biznesplanie bank, który ma udzielić kredytu). O ile budżety na badania marketingowe w firmach B2C, zwłąszcza koncernów międzynarodowych z sektora FMCG, są oczywistością, to w firmach B2B i usługach należą do rzadkości.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu