- Autor
- Pitrus Andrzej
- Tytuł
- Retoryka we współczesnej krytycznej i operacyjnej teorii reklamy
A Critical Review of Theoretical Attempts to Adopt Rhetoric to the Theory of Advertising - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 37-44, bibliogr. 22 poz.
- Słowa kluczowe
- Język reklamy, Teoria reklamy, Językoznawstwo, Psychologia reklamy, Sztuka reklamy
Language of advertising, Theory of advertising, Linguistics, Psychology of advertising, Art of advertising - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Autor dokonuje analizy literatury zachodniej z zakresu teorii reklamy. Koncentruje się głównie na językowym aspekcie reklamy, gdzie przedmiotem rozważań jest retoryka w znaczeniu techniki wywierania wrażenia na odbiorcy i figuratywnego przekazywania określonych treści.
The article is a critical review of theoretical attempts to adopt rhetoric to the theory of advertising. Using figures of rhetoric is quite common in contemporary advertising. But how to evaluate effectiveness of ads, in which elaborate strategies are used to inform consumers about quite simple things? (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
- Cytowane przez
- ISSN
- 1896-6519
- Język
- pol