BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zabawa Justyna, Krawczyk Renata
Tytuł
Benchmarking procesów biznesowych w bankowości
Benchmarking of business processes in the banking sector
Źródło
Bank i Kredyt, 2006, nr 1, s. 24-34, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Bankowość, Sektor bankowy, Benchmarking, Usługi bankowe, Jakość usług
Banking, Banking sector, Benchmarking, Banking services, Quality of services
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano benchmarking bankowych procesów biznesowych jako jedną ze skuteczniejszych metod podniesienia jakości usług i produktów bankowych. Wyniki takie uzyskiwane są przez ciągłe porównywanie procesów banku z procesami wybranych partnerów benchmarkingowych. Przedstawiono również inne rodzaje benchmarkingu oraz przebieg stosowania benchmarkingu procesów biznesowych w banku, a także wynikające z tego korzyści.

The article presents a benchmarking of bank's business processes as a method of improving the quality of services provided to the external and internal customers of the banking institution. The article is composed of four parts. The first one includes a description of benchmarking against the background of other means used by the management of the banking institution in order to improve the quality of provided services. In the second part the types and models of benchmarking in the banking sector have been presented. The third part of the article presents the process of introducing the benchmarking of the bank's business processes. In the fourth and final part of the article the benefits of applying the analysed method in a banking institution have been presented. The article enables the lecturer to get acquainted with the benchmarking of bank's business processes which is a modern method attractive for the banks that want to improve the quality of their services.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. T. Bendell, L. Boulter: Benchmarking. Jak uzyskać przewagę konkurencyjną. Kraków 2000 Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
  2. E. Czyż-Gwiazda: Benchmarking podnosi konkurencyjność. "Marketing w Praktyce", kwiecień 2005.
  3. J.J. Dahlgaard, K. Kristensen, G.K. Kanji: Podstawy zarządzania jakością. Warszawa 2001 Wydawnictwo Naukowe PWN.
  4. A. Hamrol, W. Mantura: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Warszawa Poznań 2002 Wydawnictwo Naukowe PWN.
  5. M. Harry: Six Sigma - wykorzystanie programu jakości do poprawy warunków jakości. Kraków 2005.
  6. R. Karaszewski: Zarządzanie jakością: koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu. Toruń 2005 TNOiK Dom Organizatora.
  7. B. Karloef, S. Oestblom: Benchmarking. Równaj do najlepszych. "Zarządzanie i Finanse", Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1995.
  8. K. Lisiecka: Kreowanie jakości: uwarunkowania, strategie, techniki. Katowice 2002 Akademia Ekonomiczna w Katowicach.
  9. D. Lock (red.): Podręcznik zarządzania jakością. Warszawa 2002 Wydawnictwo Naukowe PWN.
  10. E. Łosiewicz: Doskonalenie procesów realizacji usług bankowych w systemie zarządzania jakością. Rozprawa doktorska. Wrocław 2002 Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu.
  11. E. Łosiewicz, A. Nosowski: Komputerowe wspomaganie bankowymi procesami gospodarczymi. W: A. Gospodarowicz (red,): Zastosowanie rozwiązań informatycznych w bankowości. "Prace Naukowe AE" nr 855, Wrocław 2000 Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  12. K. Opolski (red.): Doskonalenie jakości w bankach. Warszawa 2002 CeDeWu.
  13. K. Opolski: Jakość w banku w praktyce i teorii zarządzania. Warszawa 2000 CeDeWu.
  14. R. Pieske: Benchmarking in der Praxis. Erfolgreiches Lernen von führenden Unternehmen. Moderne Industrie 1995.
  15. A. Węgrzyn: Benchmarking. Nowoczesna metoda doskonalenia przedsiębiorstwa. Kluczbork-Wrocław 2000 Antykwa.
  16. K, Zieniewicz: Współczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa 2003 PWE.
  17. http://www.benchmarking.de (24.02.2005 - 25.02.2005)
  18. http://www.benchmarkingforurn.de (25.02.2005)
  19. http://www.boc-pl.com (02.10.2005]
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-5520
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu