- Autor
- Plesnar Łukasz A.
- Tytuł
- Baśniowy świat reklamy
The World of Advertising - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 11-17, bibliogr. 2 poz.
- Słowa kluczowe
- Reklama telewizyjna, Reklama, Sztuka reklamy
Television advertising, Advertising, Art of advertising - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Zdaniem autora świat przedstawiony reklamy telewizyjnej przypomina w dużej mierze świat przedstawiony baśni. Cechą charakterystyczną jest schematyzm motywów tematycznych, odwołujący się do funkcjonujących powszechnie stereotypów, wyobrażeń i projekcji społecznych oraz kontrastowanie postaci i cech z nimi związanych. Swoje rozważania autor popiera przykładami znanych reklam telewizyjnych.
The world of advertising resembles fairy tales in many aspects. Schematic stories, topics, characters and the obvious simplicity are common elements of ads and favourite children's stories. Łukasz Plesnar illustrates his thesis with many examples of Polish television commercials. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
- Cytowane przez
- ISSN
- 1896-6519
- Język
- pol