BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Plesnar Łukasz A.
Tytuł
Baśniowy świat reklamy
The World of Advertising
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 11-17, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Reklama telewizyjna, Reklama, Sztuka reklamy
Television advertising, Advertising, Art of advertising
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zdaniem autora świat przedstawiony reklamy telewizyjnej przypomina w dużej mierze świat przedstawiony baśni. Cechą charakterystyczną jest schematyzm motywów tematycznych, odwołujący się do funkcjonujących powszechnie stereotypów, wyobrażeń i projekcji społecznych oraz kontrastowanie postaci i cech z nimi związanych. Swoje rozważania autor popiera przykładami znanych reklam telewizyjnych.

The world of advertising resembles fairy tales in many aspects. Schematic stories, topics, characters and the obvious simplicity are common elements of ads and favourite children's stories. Łukasz Plesnar illustrates his thesis with many examples of Polish television commercials. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-6519
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu